وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه کنگره سه هزار شهید استان ایلام:

سند ۲۰۳۰ در نظام تعلیم و تربیت هرگز جایی ندارد

تهران (پانا) - اختتامیه کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن دائمی نمایشگاه‌های چغاسبز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سند ۲۰۳۰ در نظام تعلیم و تربیت هرگز جایی ندارد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تشکر از همه‌ عوامل و دست‌اندرکاران این کنگره گفت: شهدا حاصل مدرسه‌ای هستند که معمار آن امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: این مدرسه بزرگ که به وسعت وجدان‌های بیدار و انسانیت همه‌ انسان‌هاست، هم هدف خوبی داشت و هم محتوی مناسبی و هم فرایند یاددهی یادگیری در آن در اعلاترین درجات رخ می‌داد و امروز در مقام ارزیابی این مدرسه می‌توان گفت که تمام عالم از آن الگو گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت ما هم باید با تاسی از این مدرسه بزرگ و با تکیه بر اندیشه‌های اسلام ناب و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود و با سرلوحه قرار دادن اسناد بالادستی نظام، خاصه سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است به مسیر اصلی خود بازگردد.

نوری با اشاره به برخی تلاش‌ها برای اجرای سند ۲۰۳۰ بیان کرد: سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه مورد قبول ما نیست و هرگز جایی در دستگاه تعلیم و تربیت کشور ندارد و همین تقلیدی بودن‌ها و دور شدن‌ها از اندیشه برخواسته از اسلام ناب باعث بروز مشکلات فراوان شده است.

وزیر آموزش و پرورش با ذکر نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان ایلام و بیان این نکته که زندگی این عزیزان بر اساس سیره اهل بیت علیهم السلام بوده است عنوان کرد: سبک زندگی فرهنگی شهید جمال الدینی و دانش آموز شهید جلیل تعمیرکاری و زندگی همه شهدای دانش آموز و فرهنگی برای ما الگو هستند و سرشار از نورانیت؛ همه ما به کمک هم باید نظام تعلیم و تربیت را به همان مکان اصلی خود برگردانیم که خروجی آن افرادی در تراز تمدن نوین اسلامی باشد.

استان ایلام ۵۷ شهید فرهنگی و ۳۷۰ شهید دانش آموز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار