انتظارات فرهنگیان از وزیر جدید آموزش و پرورش

عدم توجه به تدریس درس پرورشی در مدارس یکی از معضلات آموزش و پرورش است/تعلیم حقیقی مدنظر مقام معظم رهبری باید در کتب درسی مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - مدیر دارالقرآن ناحیه یک آموزش و پرورش کرمان گفت عدم توجه به تدریس پرورشی در مدارس یکی از معضلات کنونی آموزش و پرورش است که باید حل و درس پرورشی که اصلی تربیتی است، باید مدنظر قرار داده شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انتظارات فرهنگیان از وزیر جدید آموزش و پرورش

اسحاق محمدی، مدیر دارالقرآن ناحیه یک آموزش و پرورش کرمان در گفت‌‌و‌گو با پانا در خصوص انتظارات فرهنگیان از وزیر جدید آموزش و پرورش، اظهار کرد: «متأسفانه موضوع پرورش در آموزش و پرورش کنار گذاشته شده و نیروهای پرورشی به تدریس در سایر رشته‌ها روی آوردند و درسی به عنوان پرورشی وجود ندارد. عدم توجه به تدریس پرورشی در مدارس یکی از معضلات کنونی آموزش و پرورش است که باید حل و درس پرورشی که اصلی تربیتی است، باید مد نظر قرار داده شود.»

وی افزود: «متاسفانه هر معلمی که مشکل دارد، در رشته پرورشی مشغول به فعالیت می‌شود بر همین اساس دیدگاه مردم نسبت به پرورشی به یک دیدگاه ضعیف تبدیل شده است بنابراین پرورش دانش‌آموزان باید ساماندهی شود.»

محمدی با بیان اینکه نکته دوم در خصوص سیستم آموزش و پرورش است، گفت: «تعلیم حقیقی که مقام معظم رهبری مدنظر دارد، باید در کتب درسی مدنظر قرار گیرد متاسفانه در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش، تفکر و تعقل در نظر گرفته نشده و تدریس محدود به حفظ کردن دروس شده است. سیستم باید از حفظ کردن دروس به سمت گسترش تفکر و تعقل برود.»

وی ادامه داد: «سال گذشته با سمپاد همکاری و در کلاس‌های درس، از روش‌های تفکر و تعقل استفاده می‌کردم که این روش باعث رشد دانش‌آموزان شد و بازخورد خوبی نیز داشت. نکته سوم در خصوص دوره‌های ضمن خدمتی است که برای معلمی در نظر گرفته می‌شود؛ به نظر می‌رسد دوره‌های کنونی، دوره‌های صوری است یعنی معلم باید در دوره‌های ضمن خدمت رشد کند که متاسفانه امروز اینگونه نیست.»

این معلم بسیجی در پایان گفت: «سردار سلیمانی بارها در صحبت‌های خود تاکید کردند که اگر می‌خواهید تعلیم و تربیت حقیقی در جامعه باعث رشد شود، باید مکتب امامان انقلاب را دنبال کنید؛ بر همین اساس ما بررسی و تحقیق کلانی انجام دادیم، صحبت‌های مقام معظم رهبری را نیز بررسی و جزوه‌ای اجمالی تهیه کردیم. سال گذشته با همکاران نخبه که حدود ۴۰ نفر بودند، جلسه‌ای در این خصوص تشکیل دادیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. امروز نیز به صورت پایلوت این طرح در چندین مدرسه اجرا می‌شود و تاکنون معلمان بازخورد خوبی داشتند، به گفته معلمان تا به حال چنین مباحثی را در سیستم آموزش و پرورش شنیده نشده بود. اگر این مبانی پیش از این مد نظر قرار می‌گرفت، تعلیم و آموزش حقیقی را در جامعه شاهد بودیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار