یک مدرس مهارت‌های زندگی در وبینار آموزشی با موضوع خودآگاهی بیان کرد:

خودآگاهی راهی برای رسیدن به اهداف است

ملارد (پانا) - یک کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس مهارت‌های زندگی، خودآگاهی را به معنی شناختن نقاط ضعف، نقاط قوت، استعدادها، توانایی‌ها و احساسات فرد تعریف کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خودآگاهی راهی برای رسیدن به اهداف است

مهدی امیرخانی، مدرس و کارشناس ارشد روانشناسی در وبینار مجازی خودآگاهی بیان کرد: خودآگاهی بخش مهمی از زندگی فرد را در بر می‌گیرد و کمک‌های زیادی به فرد می‌کند، شناساندن خودمان به خودمان و شناسایی احساسات و درک آنها از جمله این کمک‌هاست.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد خودآگاهی کامل را نسبت به خودشان ندارند، یعنی احساسات خود را هنوز شناسایی نکرده و اهداف تعیین‌شده‌ای ندارند، خواسته‌های ما مهم است، اما نباید بیش از حد باشد زیرا باعث تعرض در روابط اجتماعی ما می‌شوند.
امیرخانی افزود: خودآگاهی به ما کمک می‌کند زندگی شفاف ‌‌تری داشته باشیم‌ و باید راهی پیدا کنیم تا نقاط ضعف خودمان را به سمت نقاط قوت کشانده و آنها را اصلاح کنیم، بهتر است نقاط قوت و ضعف خود را روی کاغذ بنویسیم.

امیرخانی در مورد فواید خودآگاهی گفت: کمک دیگری که خودآگاهی به ما می‌کند، شناخت و کنترل احساسات و شناخت ارزش‌ها است، از مزایای خودآگاهی می‌توان به داشتن روابط سالم و درک طرف مقابل اشاره کرد، زیرا ما باید ارتباط موثر را بلد باشیم.

این مدرس مهارت‌های زندگی در مورد آثار نبود خودآگاهی توضیح داد: اگر خودآگاهی نداشته باشیم دچار بیماری‌های روانی از جمله افسردگی می‌شویم، مورد بعدی افت تحصیلی در دانش‌آموزان است، متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان استعداد و توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارند، اما به آن‌ها توجهی نمی‌کنند، دزدی، دعوا، اعتیاد و نداشتن مهارت نه گفتن از دیگر مشکلات نداشتن خودآگاهی است.

امیرخانی در مورد راه رسیدن به خودآگاهی خاطرنشان کرد: اولین قدم شناسایی بهتر احساسات و بیان بهتر آن است، قدم دوم شناختن نقاط ضعف و قوت است، بهتر است برای این گزینه نقاط قوت و ضعف را روی برگه نوشته و جلوی دیدمان بگذاریم، قدم سوم بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس و کمک گرفتن از دیگران در این راه است.

در پایان مدرس وبینار مجازی خودآگاهی بیان کرد: اعتماد به نفس همانند آتشی است که اگر از آن محافظت نکنیم نابود می‌شود، اعتماد به نفس پویا است و ذهن ما محل تولید ایده است.
خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار