کسب رتبه برگزیده کشوری توسط دانش‌آموز پژوهنده شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل و قائم مقام شورای تحقیقات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از اعلام نتایج کشوری در محور دانش‌آموز پیشگام در مطالعه، خلاق و نوآور برتر مقطع ابتدایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برگزیده کشوری توسط دانش‌آموز پژوهنده شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل و قائم مقام شورای تحقیقات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: دانش‌آموز زینب حاجی قربان از منطقه کهریزک در محور دانش‌آموز پیشگام در مطالعه، خلاق و نوآور حائز رتبه برتر در سطح کشور شد.

وی اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و تحقیق جز با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان در تمامی دوره‌های تحصیلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بهارلو گفت: در این راستا شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌‌مند و فراهم آوردن فرصت‌هایی که زمینه بروز و ظهور استعداد و توانمندی آنها را تسهیل کند، ضروری و از جمله اولویت‌هایی است که در جهت اجرایی کردن سند تحول بنیادین باید به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته توجه به نقش بی‌بدیل معلمان بعنوان‌ تسهیل‌گرانی که با راهنمایی و طراحی آموزشی زمینه‌ساز بروز توانمندی دانش‌آموزان هستند، نباید مورد غفلت واقع شود.

وی بیان کرد: از دانش‌آموز پژوهنده زینب حاجی قربان و معلم پر تلاش وی، زهرا قربانی گنجه در هفته پژوهش و فناوری تجلیل خواهد شد.

شایان ذکر است در سال 1400 نیز مطابق با فرآیند اجرایی سال‌های گذشته، آیین‌نامه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی مبنای عمل حوزه‌های ذی‌ربط در زمینه انتخاب دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برتر قرار گرفت و با همکاری بخش‌های مرتبط در وزارت آموزش‌وپرورش و با مسئولیت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و همراهی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و باتوجه‌ به شرایط پاندمی بیماری کووید 19 و لزوم برپایی مدارس و کلاس‌های درس به‌صورت مجازی، با تمهیدات روزآمد و البته زحمات گسترده و طاقت‌فرسای دست‌اندرکاران جشنواره در وزارت آموزش‌وپرورش، این رویداد ملی به روند مطلوب دست‌یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار