منصور رضایی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش عنوان کرد:

پایان ایدز را با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان عملی می‌کنیم

تهران(پانا) - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بیماری واگیردار (ایدز ) تاکید کرد،آموزش و اطلاع رسانی با در نظر گرفتن رده سنی گروه هدف در مدارس و عرائه خدمات پیشگیرانه و تشخیص؛ نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز و پایان آن در جامعه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۳۵۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان ایدز را با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان عملی می‌کنیم
همایش بیماری واگیر دار با موضوع (ایدز) و همچنین مکمل آهن یاری و ویتامین D، با حضور ابوالقاسم حدادی؛ ریاست منطقه یک و سیما سرخابی؛کارشناس مسئول و کارشناسان سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و گروه هدف مراقبین و رابطین سلامت در سالن همایش معلم برگزار شد.
در این همایش حدادی تاکید کرد: در بازگشایی مدارس، فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش آموزان درراستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری کووید ١٩، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: برای حصول به نتیجه حفظ سلامت فرهنگیان و دانش آموزان، رعایت اصول بهداشتی، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب در کلاس های درس ضرورت دارد.
حدادی با اشاره به نقش مهم مراقبین و رابطین سلامت تصریح کرد: نقش مراقبین و رابطین سلامت در ترغیب و تشویق والدین و دانش آموزان جهت انجام واکسیناسیون، حائز اهمیت است.
سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: مراقبین سلامت به عنوان مروجین عادات، رفتارها و مهارت های لازم برای زیستن در محیطی سالم و بهداشتی با نهادینه کردن ترویج فرهنگ سلامت نقش بسیار مهمی در جامعه دارند.
در ادامه سرخابی آموزش‌های بهداشتی را در رأس و اولویت کار مراقبین سلامت برای گروه هدف دانست و گفت: زمانی آموزش‌های بهداشتی تاثیر خواهد داشت که منجر به رفتارهای صحیح بهداشتی در دانش آموزان شود.
منصور رضایی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بیماری واگیردار (ایدز ) تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی با درنظر گرفتن رده سنی گروه هدف در مدارس نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری در جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به درگیری جامعه با موضوع کرونا تاکید کرد: با شعار روز جهانی ایدز سال ١۴٠٠ (اجازه نمی دهیم کرونا برنامه مراقبت را تحت تاثیر قرار دهد) پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.
رضایی در خصوص شناخت بیماری، تشخیص و پیشگیری موارد لازم را آموزش داد.
در ادامه سمینار نیلوفر نادری؛ کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شمیرانات با اشاره با این نکته که سنین بلوغ از مهمترین دوره های زندگی هر فرد است؛ اظهار کرد: پس از دوره کودکی، دومین مرحله مهم زندگی مربوط به دوره بلوغ است و به همین دلیل رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی منظم و مداوم باید جزء امور روزانه نوجوانان باشد.
وی افزود: احساس خستگی مفرط، پریدگی رنگ، سردرد، تپش قلب، اضطراب بدون دلیل، ریزش مو را نیز از علائم کمبود آهن بیان کرد.
نادری با اشاره به نقش مهم ویتامین D به خصوص در نوجوانان گفت: افسردگی، ضعف عضلانی، فشار خون بالا، خواب آلودگی، کج خلقی، آسیب استخوانی و شکستگی از علائم کمبود این ویتامین است.
این کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شمیرانات توضیحاتی در خصوص نحوه توزیع آهن و ویتامین(D) در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه ارائه کرد.
شایان ذکر است؛ در حاشیه برنامه از مراقبین و رابطین سلامت فعال توسط ریاست منطقه و کارشناسان سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار