در نشست مشترک دولت و مجلس چه گذشت؟

تهران (پانا)‌- سخنگوی هیات رئیسه مجلس جزئیات نشست امروز هیات دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
در نشست مشترک دولت و مجلس چه گذشت؟

سیدنظام‌الدین موسوی در حاشیه نشست مشترک دولت و مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس دو نشست با مسئولان قوه قضاییه و رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت داشته ایم که جلسه امروز از ساعت 7 صبح آغاز شد و دقایقی پیش به اتمام رسید در این جلسه هماهنگی، دغدغه ها و مسائل اقتصادی در این نشست مطرح شد و جمعی از اعضای دولت و مجلس صحبت کردند. نمایندگان و مسئولان دولت تاکیدشان بر هماهنگی بین قوای مختلف برای حرکت رو به جلو اقتصاد بود. مسائل بودجه 1401 مطرح شد که مورد تایید مجلس و دولت قرار گرفت تا بودجه را به نحوی ببندیم تا هم کسری بودجه کمتری داشته باشیم و هم عدالت و آمایش سرزمینی موردنظر و توجه قرار گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب‌شان را بیان کردند، معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای انرژی، نفت و سازمان برنامه و بودجه صحبت کردند و مطالب ناظر بر هم‌افزایی مجلس و دولت برای حل مشکلات بود به ویژه در جمع‌بندی رئیس مجلس مسائل اقتصادی به چالش اقتصادی، آب و جمعیت تاکید شد. رئیس‌جمهوری هم بر هم افزایی مجلس و دولت تاکید کردند، در بودجه هماهنگی دولت و مجلس به نحوی باشد که کمترین عارضه را در زمینه کسری بودجه را داشته باشیم تا فضا را به سمتی ببریم که مردم شاهد کاهش تورم در سال آینده باشند و رشد اقتصادی قابل داشته باشیم.

وی ادامه داد: سه نماینده به قید قرعه دغدغه‌های مردم را بیان کردند، نمایندگان ارزیابی از 100 روزی که دولت کار خود را شروع کرده، دارند طی این مدت با افکار عمومی مرتبط بودند و نمایندگان مطالب را مطرح کردند که هم دولت و هم رئیس‌جمهوری تاکید داشتند که نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان مجلس به عنوان نظرهای مشورتی مدنظر قرار گیرد و به ویژه در تدوین بودجه این هماهنگی خود را نشان دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: رئیس‌جمهوری تاکید کرد به زودی لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود و در زمان مقرر ارائه خواهد شد. رئیس مجلس هم تاکید کرد که مجلس همراه و همگام با دولت برای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارد و در حوزه قانون گذاری و نظارت به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

این نمایند مجلس اظهار داشت: دکتر قالیباف و رئیس‌جمهوری که برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس آمده بود تاکید داشتند که نشست مشترکی بین مجلس و دولت داشته باشیم که امروز اولین جلسه برگزار شد، این نشست هم فضای صمیمت داشت و هم در عین حال جلسه جدی بود، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و زیربنایی مجلس و نمایندگان مردم دغدغه ها و مطالبات جدی مطرح کرد. رئیس مجلس ارزیابی از مسائل اقتصادی و مسائل جدی کشور از منظر مجلس ارائه کرد.

وی گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری، وزرا و رئیس‌جمهوری هم گزارشی از فعالیت دولت در این 100 روز ارائه کردند و هم چشم انداز آینده را برای نمایندگان ترسیم کردند، آنچه که دریافت کردیم این بود که دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد و پیگیر حل آن است، اگر همین هماهنگی و همدلی بین قوا وجود داشته باشد و تاکیدی که در خصوص لایحه بودجه 1401 وجود دارد تا همدلانه قوه مقننه و مجریه نگاه جدی داشته باشند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، این همدلی و هماهنگی کاملا وجود دارد که در بودجه با مشکل کسری بودجه روبه رو نباشیم و با افق برنامه هفتم بسته می‌شود و تاکید بر این بود که قبل از آمدن بودجه به مجلس حتما دیدگاه های کمیسیون‌های تخصصی لحاظ شود تا در مسیر درست حرکت کنیم و بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم، گزارش‌هایی که دولت ارائه کرد نشان دهنده عزم جدی آنها برای حل مشکلات کشور بود و اگر با همدلی و همکاری کار را جلو ببریم شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بیان مباحث مذاکرات در این نشست ادامه داد: عمده بحث در این جلسه متمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم بود، موضوعات مربوط به مذاکرات را در جلسات دیگری و از طریق کمیسیون تخصصی دنبال می‌کنیم، در این نشست تاکید شد مشکلات کشور عموما راه‌حل‌های داخلی دارد و به دنبال آن نیستیم مسائل اقتصادی را با سیاست خارجی گره بزنیم، مباحث کلی مطرح شد اما بحث اقتصادی محور اصلی نشست امروز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار