«دنیای من» آرمان‌شهری سرشار از عشق و دوستی اثر «ویحک»/ فیلم

تهران (پانا) - تک آهنگ و موزیک ویدیوی «دنیای من» از نخستین آلبوم رسمی ویحک با عنوان «رویای من» منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«دنیای من» آرمان‌شهری سرشار از عشق و دوستی اثر «ویحک»/ فیلم

ویحک سهراب حقیقت با نام هنری «ویحک»، نخستین قطعه از آلبوم رسمی خود را با مدیریت هنری و موسیقی فهام گوهری منتشر کرد و هم‌زمان موزیک ویدیوی این اثر به کارگردانی محمد دارایی پیش روی بینندگان و علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت.
ترانه قطعه «دنیای من» را سوفیا رحیمی نوشت.
این قطعه در قالب موسیقی پاپ، توسط فهام گوهری آهنگسازی و تنظیم‌شده و فرزاد رضایی علاوه بر نوازندگی ساز گیتار الکتریک، وظیفه میکس و مستر کار را به‌صورت مشترک با فهام گوهری بر عهده داشته و بابک ریاحی پور (گیتار باس) از دیگر نوازندگان این اثر بوده است.
فهام گوهری مدیر هنری آلبوم «رویای من» درباره حال و هوای نخستین قطعه این آلبوم بیان کرد: قطعه «دنیای من» با مفاهیمی جهان‌شمول، از آرزوها، رویاها و دیدگاه‌های یک انسان صلح‌دوست صحبت می‌کند و ترانه اثر؛ اندیشه‌های جهانی و نگاه ضد جنگ و صلح‌طلب دارد و منزجر از تبعیض و ترس است. ملودی این قطعه در مینور نوشته و در فضای موسیقی پاپ دهه ٨٠ میلادی تنظیم‌شده و میکس و صدادهی موسیقی به‌گونه‌ای است که گویی موسیقی را در میان صحرایی بزرگ می‌شنوید.
این آهنگساز و تنظیم‌کننده، نخستین قطعه آلبوم را اثری برای بیان صلح و دوستی خواند و افزود: خواننده با جمله "رویای من دنیای بی‌مرزه" از همان ابتدا به بیان رویاهایش می‌پردازد و از آرمان‌شهری سرشار از عشق و دوستی صحبت می‌کند که در آن، جایی برای ترس و تبعیض وجود ندارد. دراین‌بین گروه کرال او را در بزنگاه‌های کلامی همراهی می‌کنند. "فریاد" آخرین کلمه شعر این آهنگ است که خواننده به‌طور هوشمندانه‌ای، آن را در بالاترین نت ملودی خود می‌خواند. ساختار موسیقی به‌گونه‌ای است که خواننده تمام ترانه را به‌طور پیوسته اجرا می‌کند و وقفه‌ای در بیان رویاهایش نمی‌اندازد.
وی در پایان درباره تفکر نوازندگی‌ها در این اثر گفت: شروع موسیقی با اجرای گیتار الکتریک در فضایی خلوت و با همراهی ساز ارگن بوده که به شنونده فرصتی برای توجه و تفکر می‌دهد. در ادامه ساز درامز، بیانگر آغاز پیمودن راه و حرکت به سمت رویاهاست. در بخش پایانی، موسیقی با سولوی گیتار الکتریک دوباره به فضای پرسشگر و تفکر برانگیز بازمی‌گردد و نت‌های تکرارشونده ساز ارگن ادامه‌دهنده تفکراتی‌ست که خواننده آن را بیان کرده و آخرین نتی که از گیتار الکتریک شنیده می‌شود بیانگر نهیبی برای اتفاقی مجهول و غیرمنتظره است به‌گونه‌ای که گویی موسیقی و پیام آن همچنان ادامه دارد.
تک آهنگ و موزیک ویدیوی «دنیای من» از آلبوم «رویای من» به خوانندگی ویحک و مدیریت هنری فهام گوهری از طریق وب‌سایت‌های معتبر موسیقی در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار