با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور؛

1100 مدرسه استان سمنان میزبان مانور زلزله شدند

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت که مانور زلزله در 1100 مدرسه استان سمنان به صورت حضوری و یا در بستر برنامه مجازی شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
1100 مدرسه استان سمنان میزبان مانور زلزله شدند

محمد دستورانی در حاشیه برگزاری نمادین مانور زلزله در مدرسه باهنر میامی با بیان اینکه مانور مذکور در یک هزار و 100 مدرسه و به طور خاص در 80 مدرسه میامی به صورت حضوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: 128 هزار دانش‌آموز در بستر مجازی شبکه شاد در منازلشان و یا در مدارس حضوری شهرستان‌های استان، در این برنامه بزرگ شرکت کردند.

وی با عنوان این مطلب که مانور نباید به گونه‌ای باشد که برای چند لحظه هیجاناتی برای دانش آموزان ایجاد و سپس به دست فراموشی سپرده شود، افزود: ما برای اینکه بتوانیم در زمینه خودمراقبتی و مواجهه با بحران‌ها اقدام درستی را صورت دهیم، نیاز به استمرار آموزش‌ها در بخش‌های مختلف داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ایمنی سازی تمام مدارس استان سمنان در مقابله با زلزله و دیگر بحران‌ها از جمله مهم‌ترین اولویت‌هایی اداره کل آموزش و پرورش است، اظهار کرد: ارتقاء مهارت‌های خودمراقبتی و مواجهه با بحران‌ها در کنار آموزش کار تیمی از دیگر محورهایی است که با برگزاری مانور به دنبال آن هستیم.

دستورانی با یادآوری اینکه در سال 1399 به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای مانور ایجاد شد، تصریح کرد: امسال نیز به دلیل ادامه شرایط پاندمی پیش‌بینی‌های لازم در برنامه‌های اجرایی صورت گرفته و مانور امسال با شعار " مدرسه ایمن، جامعه تاب آور " در سراسر استان سمنان همزمان با دیگر استان‌های کشور به 2 صورت مجازی - بستر شبکه شاد - و حضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه انتقال مهارت مواجهه با مخاطرات حوزه زلزله و پناه گیری در کنار آموزش کار تیمی از جمله ارکان این مانور محسوب می‌شود، بیان داشت: برگزاری مجازی این مانور برای دانش آموزانی که امکان حضور در کلاس برایشان پدید نیامده، می‌تواند منجر به یکی از اهداف مانور مذکور همچون درگیرکردن خانواده‌هایشان نیز با مقوله خودمراقبتی در هنگام وقوع مخاطرات منجر شود تا بتوانیم آموزش‌های مرتبط با بحران‌ها را به خانواده‌ها نیز منتقل سازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان باعنوان این مطلب که این مانور به دانش آموزان ما می‌آموزد که در هنگام مصدومیت فردی یا قرار گرفتن در شرایط مخاطرات بحرانی چطور می‌توان با مشارکت چهار نفر، به افراد مصدوم رسیدگی کرد، گفت: آموزش خروج اضطراری و پناه گیری در برخی نقاط مدارس، از جمله آموزش‌هایی بود که در این مانور ارائه شد.

دستورانی همچنین درباره ایمن سازی مدارس، توضیح داد: بخشی از اعتبارات مرتبط به مدیریت بحران از طریق نوسازی مدارس برای تثبیت و فیکس کردن تجهیزات و امکانات غیرسازه ای در مدارس استان مانند کمد، تخته، لامپ‌ها، ویدئو پروژکتور و ... که امکان بروز مخاطرات را دارند، استفاده خواهد شد تا بتوانیم بعد از چند سال تمام مدارس استان را در زمینه مقابله با زلزله ایمن سازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار