استاندار سمنان:

واکسیناسیون ۹۷ درصدی فرهنگیان در استان سمنان

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با ابراز خرسندی از روند واکسیناسیون در این استان، از واکسیناسیون ۹۷ درصدی فرهنگیان در استان سمنان و همچنین واکسیناسیون ۸۱ درصدی عمومی در استان خبرداد و گفت هیچ مشکلی از بابت تامین واکسن در این استان وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون ۹۷ درصدی فرهنگیان در استان سمنان

سید محمدرضا هاشمی، در جلسه ستاد ملی کرونا به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان با تاکید بر اینکه ضریب پوشش واکسن کرونا در روستاهای استان باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: برای ثبات این وضعیت و آبی شدن بقیه شهرها، پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر رعایت شود.

وی ضمن بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی زرد هستند، ابراز کرد: تنها دو شهرستان آرادان و میامی در رنگ‌بندی کرونایی آبی قرار دارند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس بابیان اینکه خروج همه شهرهای استان سمنان از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا نیست، افزود: سلامت مردم از اولویت‌ها است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم و برای آبی شدن سایر شهرها و ثبات وضعیت باید پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.

هاشمی با اشاره به بازدید خود از مراکز تجمیعی واکسیناسیون و با تقدیر از مسئولان امر درمان و واکسیناسیون در این استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۷ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال و ۹۷ درصد فرهنگیان استان و در مجموع ۸۱ درصد جمعیت استان سمنان نیز واکسن کووید ۱۹ خود را تزریق کردند که رقم قابل قبولی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان در شرایط قابل قبولی است. هم حفظ فاصله گذاری اجتماعی و هم استفاده از ماسک و هم نحوه واکسیناسیون در استان در شرایط مطلوبی است که جای تقدیر دارد.

استاندار سمنان افزود: خوشبختانه امروز و در بازدید از یکی از مراکز تجمیعی استان شاهد بودیم که بسیاری برای تزریق واکسن دز سوم مراجعه می کردند که این گویای شرایط مطلوب واکسیناسیون در استان است.

هاشمی بابیان اینکه بازدیدها و نظارت در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در استان بخصوص در حوزه مدارس و اصناف باقدرت باید ادامه یابد، ابراز داشت: دانش‌آموزانی که شرایط واکسن داشته و هنوز دریافت نکردند، حتماً نسبت به دریافت آن اقدام کنند و در حوزه روستایی نیز اقدامات برای افزایش پوشش ضریب واکسیناسیون کرونا می‌بایست تقویت شود.

وی با عنوان این مطلب که اقناع‌سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون باید پیگیری جدی‌تری شود، تصریح کرد: در حوزه شهری و روستایی به جهت مراقبت از سلامت دانش آموزان، بازدیدهای سرزده از مدارس در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و کسبه، نظارت‌ها و بازدیدها به صورت مستمر و جدی ادامه‌دار باشد، افزود: در صورت تداوم و تکرار عدم رعایت دستورالعمل‌ها از سوی اصناف متخلف برخورد جدی و پلمپ باید صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار