بیست و سومین تمرین مانور سراسری در مقابل زلزله در شهرستان قرچک

قرچک (پانا)-‌ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک از برگزاری مانور سراسری زلزله در آموزشگاه عرفان با حضور مسئولان شهرستانی و اورژانس، آتش نشانی، هلال‌احمر همزمان با مدارس سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین تمرین مانور سراسری در مقابل زلزله در شهرستان قرچک

مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک تشریح کرد: دانش‌آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل از جمله گرو‌ه‌های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند. آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی این عزیزان در برابر زلزله بسیار ضروری‌ است.

او افزود: دولت با مدیریت بحران باز هم دارای منابع محدودی از نظر نیرو و امکانات است، بنابراین با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش‌آموزان، جهت مقابله با بحران، امداد‌رسانی و پیشگیری از زلزله، آنها را می توان در محیط مدرسه و منزل جهت مقابله در برابر زلزله آماده کرد.

دهقانی گفت: در مانور‌ها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و همین باعث می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش یاد بگیرند و اجرا کنند.

او بیان‌کرد: آموخته‌هایی که در مانور‌ها در مدارس ارائه و تمرین می‌شوند، می‌توانند بسیار آموزنده باشد و دانش‌آموزان با تکیه به این آموزش‌ها با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه بروند و همین آرامش نسبی روانی می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب‌های روحی و روانی در هنگام و بعد از زلزله بکاهد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک اظهار کرد: از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش مهارتهای اجتماعی و فعالیتهای فوق برنامه نیز کمتر از آموزش مباحث درسی نیست.

مهدی دهقانی با تشکر از کادر آموزشگاه عرفان و تمام اداراتی که در برگزاری مانور مشارکت داشتند ، این حرکت نمادین را تقدیر و بر لزوم تکرار آن را در فاصله زمانی کوتاه‌‌تر تاکید کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: زینب امیر‌حسن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار