رئیس شورای شهر آبسرد:

محل شهادت شهید محسن فخری‌زاده به مکان فرهنگی تبدیل می‌شود

دماوند (پانا) - در مراسم گرامیداشت شهید محسن فخری‌زاده مقرر شد در آینده‌ای نه چندان دور، در جایگاهی که دانشمند هسته‌ای کشورمان مورد حمله تروریستی قرارگرفت و به شهادت رسید، موزه و مکان فرهنگی ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محل شهادت شهید محسن فخری‌زاده به مکان فرهنگی تبدیل می‌شود

به گزارش تارود، در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید محسن فخری‌زاده، خسرو همایون‌فر رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد بیان کرد: آمریکا و اسرائیل جنایتکار از گذشته تاکنون عاملان به شهادت رساندن دانشمندان کشور از جمله شهید فخری‌زاده بوده‌اند.

وی افزود: امید است در آینده‌ای نه چندان دور در جایگاه شهادت شهید فخری‌زاده یک مرکز فرهنگی ایجاد شود که می‌تواند در آینده برای شهرستان دماوند بسیار قابل توجه باشد.

همایون‌فر در ادامه گفت: می‌طلبد که تمام مسئولان مربوطه در این رابطه همکاری تنگاتنگی با مجموعه مدیریتی شهری آبسرد داشته باشند تا یک یادمان بسیار زیبا و درخور شهید در این جایگاه ایجاد شود. تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با تمام توان این هدف را به نتیجه برسانیم.

سردار علی اصغر جعفری، معاون بنیاد حفظ آثار و نشر و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: به حادثه شهادت شهید فخری‌زاده می‌توان از چند دیدگاه نگاه کرد که یک بعد آن خود فرد شهید است که شبانه‌روز در دوران دفاع مقدس و بعد از آن فداکار‌ی‌ها و از خودگذشتگی‌هایی داشت.

‌او در ادامه گفت: اعضای شورای شهر آبسرد تصمیم گرفته‌اند که در محل شهادت که المانی در آن نصب است یک مجموعه فرهنگی و موزه به نام شهید فخری‌زاده ایجاد شود تا حماسه‌های علمی و مجاهدت‌های این شهید و همرزمانش در معرض دید قرار گیرد و نسل جوان کشور از این مجموعه بازدید کنند، برای تشکیل این مجموعه مساعدت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

جعفری افزود: درخواست به خاکسپاری شهدای گمنام در شهر آبسرد را در اولین فرصت پیگیری می‌کنیم تا مردم شهر، شهید گمنام را برای خاکسپاری بدرقه کنند.

مهدی فخری‌زاده فرزند شهید با اشاره به مقام بالای شهدا تصریح کرد: مدراج‌الشهید شدن یعنی همانطور که شهدا در طول تاریخ در زمان‌های متفاوتی به شهادت می‌رسند، شهدایی از جمله پدرم شهید فخری‌زاده نیز هستند که در زمانی به شهادت می‌‌رسند که شهید شدن یک آرزو و اتفاق نادر و کمیاب است.

وی بیان کرد: جغرافیایی نیز داریم که این شرف را پیدا می‌کند که یک کربلایی دیگر بعد از ۱۴۰۰ سال رقم بزند و شرفی را پیدا کند که محل عروج شهید شود و امروز آبسرد این وضعیت را دارد.

فرزند شهید دانشمند هسته‌ای افزود: آبسرد شاید سالیان سال همچون چاه‌های کوفه شاهد غربت بود و در یک سال پیش در همین لحظات باز هم شاهد آخرین لحظه غربت بود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته مردم و مسئولان شرف نقطه‌ای که پدرم به شهادت رسید را حفظ کردند. سردار ذوالقدر سال گذشته در مراسم چهلم شهید فخری‌زاده پیشنهاد داد که این محل شهادت که در تاریخ ماندگار است به واسطه نشانگرها و نمادهایی یادآور نگه داشته شود تا ادامه راه شهدا هر روز برایمان یادآوری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار