سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:

هیچ دانش‌آموزی حتی بدون مدرک هویتی هم نباید از تحصیل باز بماند

تهران (پانا) _ با حضور سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در سمنان، دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «برکت حکیم الهی شهر سمنان» افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ دانش‌آموزی حتی بدون مدرک هویتی هم نباید از تحصیل باز بماند

میترا تیموری در آیین افتتاح دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «برکت حکیم الهی شهر سمنان» با بیان این که بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی و پناهنده در کنار دانش آموزان ایرانی در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ دهه، میزبانی شکوهمند و انسان دوستانه اتباع و مهاجرین خارجی را عهده دار است.

وی افزود: ما و مهمانان افغانستانی دارای اشتراکات فراوانی هستیم و در مرزبندی هایمان نمی‌توانیم آنها را اتباع خارجی قلمداد کنیم.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان افغان فرزندان ما هستند و مادامی که مهمان ما هستند تلاش می کنیم میزبان خوبی برای آنان باشیم.

وی گفت: به گواه تاریخ ملت ایران پذیرای فرهنگ ها و تمدن های مختلف بوده و همواره به میهمان نوازی، میزبانی و مهربانی با هم نوعان شهرت داشته است و فرمان هوشمندانه و مترقی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر این که هیچ دانش آموزی حتی بدون مدرک هویتی هم از تحصیل باز نماند، تأیید و تأکیدی بر این ادعاست.

وی باتوجه به این که دانش آموزان ایرانی هم از فضای مدرسه جدید استفاده می کنند، گفت: بسیار خوشحالیم که هم زیستی خوب و متنوعی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع صورت می‌گیرد.

تیموری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که ما باید اندیشه کار خیر داشته باشیم، اظهار کرد: دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می کنند باید بدانند که این مدرسه از سوی خیرین ساخته شده و رسالتی بر دوش دارند و این موضوع را ترویج کنند که در مدرسه خیرساز درس خوانده اند و به فرزندانشان بیاموزند که در هر کار خیری سهیم باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان سمنان میزبان ۹ هزار و ۳۵ دانش آموز اتباع خارجی در ۴۲۳ آموزشگاه استان است.

شایان ذکر است؛ دبستان دخترانه برکت در ۳ طبقه شامل ۱۲ کلاس درس، نمازخانه، آزمایشگاه، سالن چندمنظوره و دیگر فضاهای مورد نیاز آموزشی، خدماتی و پرورشی با هزینه ۸۰ میلیارد ریالی که ۵۵ میلیارد ریال آن، اعتبار دولتی و بقیه از سوی کمیساریای سازمان ملل و بنیاد برکت تأمین شده است، به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار