ری شهری به قدمت تاریخ

شهرری (پانا) - شهرری یکی از نقاط باستانی و تاریخی ایران است که از قدمتی ارزشمند و طولانی برخوردار است، در رابطه با آثار باستانی ری و کم‌توجهی‌های صورت گرفته شده نسبت به این مکان باستانی، با یکی از مولفان و پژوهشگران آثار تاریخی ری گفت‌وگو شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ری شهری به قدمت تاریخ

علیرضا کوروش‌لی متولد شهرستان ری، دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد پژوهش هنر، دکترای مدیریت سازمانی و نویسنده کتاب‌های تاریخ تمدن، تاریخ هنر، رمان‌های تاریخی و اجتماعی، پژوهش‌گر در حوزه هنرهای تجسمی، مترجم و مولف رمان و کتاب‌هایی در زمینه هنر و معماری است.

کوروش‌لی مولف کتاب‌های تاریخی در گفت‌وگو‌ با پانا اظهار کرد: به طور کلی نسبت به ایران و تاریخ کشورم حساسیت خاصی دارم و همواره به دنبال نمایش دادن زوایای مختلف این فرهنگ و تمدن هستم، البته این حساسیت نسبت به زادگاهم، شهرری افزون‌تر نیز است.

وی با‌ اشاره به کم‌توجهی‌های صورت گرفته شده در رابطه با منابع تاریخی، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع و کمیت پژوهش‌های انجام شده در رابطه‌ با شهرستان ری و تاریخ و هنر ری، به عنوان پژوهشگر فعال در زمینه‌های تاریخی، متاثر و متاسف می شوم، به همین دلیل از هر طریق موجود در صدد برطرف کردن این خلا‌ها هستم.

این مولف، نام کتاب‌های تالیف شده از سوی خود را این چنین عنوان کرد: ری شهری به قدمت تاریخ، سبک‌ها و جنبش‌های هنری، تمدن‌های باستانی آمریکای مرکزی، جشن‌ها و مناسبت‌های ایران باستان، رمان‌های مسیر سخت با تو بودن، جانم برای مایا، روحم فدای تو و چندین اثر دیگر.

وی در مورد چگونگی گذراندن روند تالیف کتاب «ری شهری به قدمت تاریخ» گفت: با استفاده از تجربیات جواد صفی‌نژاد از تاریخ‌شناسان و جغرافی‌دانان علم قنات کشور، کتاب اماکن تاریخی ری، منابع مختلف کتابخانه‌ای، اینترنتی، مصاحبه و اخذ بسیاری از شواهد و مدارک از دانشمندان حوزه تاریخی و همچنین بررسی‌های میدانی به تهیه و تالیف این کتاب روی آوردم.

مولف کتب تاریخی افزود: این کتاب به‌‌عنوان دریچه و سرفصلی نو برای بررسی‌های جدید راجع‌ به شهرری است و بنده هم به‌عنوان محقق، به‌ دنبال تحقیق ویژه‌تر، مفصل‌تر و جز به جز در رابطه با ری، آثار و شواهد تاریخی این منطقه هستم و در آینده‌ای نه چندان دور، مجموعه کامل‌تری از تاریخ ری را ارائه خواهم داد.


خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار