فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری:

تحریم حوزه نظامی جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است

حضور نیروهای دریایی ارتش در دریا برای حفظ امنیت است/ رونمایی‌های جدید نیروی دریایی ارتش به زودی به اطلاع مردم می‌رسد

تهران (پانا) - درآستانه فرارسیدن هفتم آذر سالروز دلاورمردی‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز نشست خبری دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تحریم حوزه نظامی جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است

دریادار شهرام ایرانی در این نشست خبری با تبریک فرارسیدن سالروز هفته نیروی دریایی ارتش، گفت: هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی چون نگینی درخشنده در خلیج فارس درخشیده است. هفتم آذر سالروز از خودگذشتگی دریادلان است که در جنگی نابرابر بازوی دشمن بعثی را قطع کردند. هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی توانسته است شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کند و مسیر جنگ را تغییر دهد. هفتم آذر نمادی است بسیار مقدس از عزیزانی که با انجام سلسله مراتب عملیاتی سخت و غرورآفرین، عملیات مروارید را به سرانجام رساندند.

وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی افتخار دارد که همان ماموریتی را که در هشت سال دفاع مقدس انجام داده، دوباره در دستور کار قرار داده است.

ایرانی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق اقیانوس هند و دریای سرخ مشغول عملیات اسکورت است، افزود: به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که امنیت را برای تمام کشورها فراهم کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی دریایی گفت: حضور در نماز جمعه، سرکشی به خانواده شهدا، اجرای برنامه‌های شب شعر تاکنون انجام شده است. نیروی دریایی ارتش رونمایی‌هایی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد داد که طی روزهای آینده به اطلاع مردم خواهید رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌ها در حوزه نیروی دریایی، به روز نگاه داشته شود، گفت: آموزش‌ها به روز است و مناسب با تهدید حرکت خواهیم کرد.

دریادار ایرانی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از تجهیزات نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: امروز در برابر هر نوع تهدید، مرز جغرافیای برای نیروی دریایی ارتش معنایی ندارد و می‌تواند در همه عرصه‌ها حضور پیدا کند. اما دنیا بداند مردم ایران زمین همیشه و در آینده هم حامی صلح بوده‌اند و هستند. حضور ما در دریا برای ایجاد امنیت است.

وی تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی باید تجهیزات نیروی دریایی ارتش همیشه به‌روز نگاه داشته شود. هر جا که آب هست حتما پرچم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند حضور داشته باشد.

ایرانی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌ها علیه حوزه نظامی کشورمان در سالهای مختلف تاکید کرد: تحریم چه باشد چه نباشد برای ما هیچ فرقی نمی‌کند، تحریم برای زمانی بود که ما در جنگ بودیم و حتی سیم خاردار را از ما دریغ می‌کردند. اکنون اما تحریم در حوزه نظامی برای مردم جمهوری اسلامی ایران فاقد ارزش است. دشمن خیلی عاجز است که مردم ما را نقطه هدف قرار می‌دهد و حتی در حوزه بهداشت هم به مردم رحم نمی‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: دشمنان سعی دارند منطقه را به خاطر توجیه ناتوجیه خودشان ناامن نشان دهند. این کار تروریسم دریایی است و اجازه نخواهیم داد.

شهرام ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی همواره میتواند با اقتدار در کنار همسایگان خود باشد و آنها نیازی ندارند که به بیگانگان متوسل شوند. تمام ظرفیت نیروهای جمهوری اسلامی ایران امروز در اختیار امنیت منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار