نماز بهترین ابزار برای هدایت جامعه است

جوادآباد (پانا) - کارگاه عملی آموزش نماز و طرح مبین با حضور ائمه جماعت منطقه جوادآباد، کارشناسان عترت و نماز، معاون فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش، آموزگاران پایه سوم ابتدایی، مدیران و مربیان متوسطه اول در سالن بصیرت اداره آموزش و پرورش جوادآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز بهترین ابزار برای هدایت جامعه است

این کارگاه با حضور حجت‌الاسلام احمد وطن‌خواه امام جماعت روستای محمدآباد، محبوبه جمال کارشناس عترت و نماز، کاظم امیری کارشناس فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش جوادآباد، آموزگاران پایه سوم ابتدایی و مدیران و مربیان متوسطه اول در سالن بصیرت اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با بیان اینکه نماز آموزش زندگی سعادتمند است، گفت: نماز جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها جنبه تربیتی است. امامان ما با همین ابزار نماز توانستند جامعه را هدایت کنند. همین نماز آموزش سعادتمندی زندگی است. اینکه در نماز باید ساکن باشیم و تمام حواسمان به نمازمان باشد، یعنی تحمل سختی‌ها و مشکلات با وجود ناتوانایی‌ها؛ اینکه لباس نمازگزار باید مباح باشد و صاحب لباس راضی باشد، به معنی دوری از مال حرام در زندگی است.

وی با بیان احکام نماز در شرایط خاص بیان کرد: با نماز خواندن محرم خدا می‌شویم. همانطور که ورود یک سرهنگ به پادگان با نهایت احترام انجام می‌شود و به افراد عادی اجازه ورود داده نمی‌شود، نماز هم همینطور است. کسانی‌که نماز را با نهایت توجه و دقت انجام می‌دهند دارای حالات خاص و صفات برگزیده خداوندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه تصریح کرد: باید فلسفه نماز به دانش‌آموزان گفته شود؛ اینکه بچه‌ها بخواهند فقط از روی تقلید و عادت نماز بخوانند فایده‌ای ندارد. نماز خوب، تاثیرگذارترین عمل در رفتار دانش‌آموزان است.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار