در گفت‌وگو با پانا

عطیه زارع‌آرندی: برنده شدن در جشنواره مثل لاتاری نیست

تهران (پانا) - کارگردان مستند «جاهای خالی پر شود» معتقد است اکران آنلاین آثار جشنواره باعث چند برابر شدن مخاطبان سینمای مستند شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
عطیه زارع‌آرندی: برنده شدن در جشنواره مثل لاتاری نیست

عطیه زارع‌آرندی که با کارگردانی مستند «جاهای خالی پر شود» جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» دریافت کرد درباره اهمیت این جشنواره به خبرنگار پانا گفت: جشنواره «سینماحقیقت» طی سال‌های گذشته با حفظ اهمیت و اعتبار خود باعث شده تا سینمای مستند در ایران از سینمای داستانی پیشی بگیرد و فیلمسازان مستند به حضور در جشنواره‌ای عادلانه اعتقاد داشته باشند.
او درباره برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: سال‌های گذشته شاهد ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی پشت در سالن‌های سینما در کاخ جشنواره بودیم، با برگزاری آنلاین جشنواره این مساله وجود ندارد، اما اکران آنلاین آثار جشنواره باعث چند برابر شدن مخاطبان سینمای مستند شده است.
زارع‌آرندی ادامه داد: برگزاری فیزیکی جشنواره «سینماحقیقت» خالی از لطف نیست، حداقل تاثیرش این است که فیلمساز همراه با مردم در سالن سینما به تماشای فیلم می‌نشیند و شاهد بازخورد اثری می‌شود که با زحمت بسیار خلق کرده است.
این مستندساز در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اکران فیلمش در جشنواره چهاردهم «سینماحقیقت» با چه بازخوردهایی روبه‌رو بوده است، گفت: این مساله برای من عجیب است که هنوز با آدم‌هایی روبه‌رو می‌شوم که نمی‌شناسمشان اما به دلیل دیدن فیلمم توسط آن‌ها، جهان مشترک و گفتمان جدیدی داریم که می‌توانیم در آن ساختار با یکدیگر صحبت داشته باشیم.
کارگردان «بین دو قبر کهنه دفن شوند» درباره تاثیر جایزه و حضور در جشنواره «سینماحقیقت» بر موقعیت کاری خود، گفت: جایزه هر جشنواره معتبر، شبیه به برنده شدن در لاتاری نیست که یک شبه زندگی را متحول کند، بلکه برای ادامه کار به فیلمساز انگیزه می‌دهد، تداوم داشتن در این راه می‌تواند تضمین کننده موفقیت باشد.
او در پایان درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» بر تولیدات آثار مستند گفت: فیلمسازان زیادی را می‌شناسم که با انگیزه شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» و ورود به دنیای حرفه‌ای مستندسازی، همواره تلاش می‌کنند و فیلم می‌سازند، این حرکت و پویایی، حاوی این پیام است که جشنواره «سینماحقیقت» در مستندسازی جریان‌ساز است.
پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار