در گفت‌وگو با پانا

یاسر خیر: پر زرق و برق نبودن جشنواره حقیقت به سود این رویداد هنری بوده است

تهران (پانا) - یاسر خیر مستند ساز شناخته شده سینمای ایران می‌گویدبرگزاری ترکیبی آنلاین و فیزیکی جشنواره‌ها، علاوه بر افزایش مخاطبان به معرفی استعدادها کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
یاسر خیر:  پر زرق و برق نبودن جشنواره حقیقت به سود این رویداد هنری بوده است

یاسر خیر مستندساز شناخته شده سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره چگونگی شکل برگزاری این رویداد سینمایی گفت: شخصا با پخش آنلاین و ترکیب آن با پخش در سالن سینما بسیارموافق هستم. چراکه پخش آنلاین به علاقه‌مندان در سراسر ایران و جهان این امکان را می‌دهد که به فیلم‌ها دسترسی داشته باشند و آنها را تماشا کنند و این در طولانی مدت مخاطبان بیشتری را برای جشنواره «سینما حقیقت» به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه بیان کرد: به هر حال باید پذیرفت که در دنیا تغییراتی در پخش فیلم‌ها بوجود آمده و پخش آنلاین زین پس در بسیاری از جشنواره‌های آینده مرسوم خواهد شد. در نهایت باید بگویم برای این دوره نیز ترکیب پخش آنلاین و پخش در سالن‌های سینما با مخاطبین را بسیار مناسب می‌دانم.
این مستندساز همچنین درباره اهمیت جشنواره «سینما حقیقت» و اینکه تا چه اندازه در معرفی استعدادهای تازه به سینمای مستند نقش داشته است، گفت: جشنواره سینما حقیقت یک ابزار بوده و به خودی خود هویت زنده و تصمیم گیرنده‌ای ندارد. به هر حال هر زمان که گردانندگان متخصص و با دانش از آن پشتیبانی کنند، بالطبع می‌تواند تاثیر‌گذارتر هم باشد.
کارگردان مستند «آهستگی» ادامه داد: این جشنواره در چنین شرایطی می‌تواند استعداد معرفی کند، مدرسین تراز اول بین‌المللی را برای تدریس دعوت کند، فیلم‌های خلاقانه و با سلایق گوناگون در جشنواره به نمایش بگذارد، فیلم‌ها را بدون سانسور و حذفیات نمایش دهد. برآیند همه این اتفاقات استقبال مخاطب خواهد بود.
خیر افزود: البته مهمترین مسئله در این موضوع تداوم این رفتارهاست، که در جامعه کوتاه مدت ایرانی بسیار دشوار است. بنابراین جشنواره سینما حقیقت هم از تاثیرات جامعه در امان نمانده و تغییرات و فراز و فرودهایی را در این سال‌ها تجربه کرده است. اما چون سینما حقیقت همچون بعضی جشنواره‌های دیگر داستانی پر زرق و برق نیست خوشبختانه کمتر مورد توجه مدیران بالادستی دولتی قرار گرفته و همین به سود جشنواره تمام شده است.
پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار