تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» در اهواز رونمایی شد

اهواز ( پانا)- مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در اهواز رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» در اهواز رونمایی شد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب « تنها گریه کن» روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسلامی صبح امروز 30 آبان ماه در کتابخانه مرکزی خوزستان گفت: باید بتوانیم راه شهدا را در عرصه بین المللی با عزت پیش ببریم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم زیرا ما در استانی زندگی می‌کنیم که پایگاه مقاومت کشور و کربلای ایران شناخته شده است.

رضا نجاتی افزود: مردم این استان در دوران دفاع مقدس در گوشه و کنار مناطق مرزی با رشادت و فداکاری‌ها و حضور مستمر در خط مقدم توانستند دشمن را به عقب برانند. رسالت امروز ما به نگارش درآوردن این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها است. اگر همه زوایای دفاع مقدس به نگارش درمی‌آمد بی شک باید کتابخانه بزرگی برای حفظ این آثار تاسیس می‌شد؛ زیرا جهاد و منش رزمندگان نیز یک کتاب بود.

وی پیروی از شهدا و خط سرخ شهادت را وظیفه همه مسئولان دانست و بیان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند با عملکرد مطلوب نسبت به درد و رنج مردم حساس و همراه شوند در این صورت می‌توانند دین اخلاقی خود را ادا کنند.

نجاتی مستند نگاری آثار جنگ را از ارکان مهم حفظ دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: کتاب‌هایی که در عرصه دفاع مقدس نگاشته می‌شوند تنها برای قرائت کردن نیست بلکه باید در عرصه فرهنگ آثار و مستنداتِ دفاع مقدس آنچه را که به‌دست می‌آوریم تلاش کنیم به عنوان نقشه‌ی راهی برای تعالی در استان و کشور به کار ببندیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در این مراسم گفت: برگزاری چنین بزرگداشت‌ها و حمایت‌ها از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می‌تواند نقطه عطفی در به ثمر رساندن نگارش آثار دفاع مقدس باشد.

سید عبدالرضا مراد حاجتی بیان کرد: با گسترش رسانه‌های غربی و دور شدن نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از فرهنگ شهدا و دفاع مقدس رسالت ما سنگین‌تر شده و نباید تنها به حمل لباس جنگی اکتفا کنیم بلکه باید بتوانیم در حوزه‌های شهری و روستایی خاطرات آثار جنگ را به ویژه در مناطق دو زبانه روایت کنیم و بار دفاع مقدس را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید بدانند که که رسم و رسومات ولایت با مردم داری است و از مسئولان بخواهیم نوکری مردم را کرده و از برخورد کلاسیک با مردم خودداری کنند.

حاجتی مادران شهدا را تاریخ طلایی این سرزمین دانست و عنوان کرد: باید همه تلاشمان را به کار ببندیم تا بتوانیم فرزندان شهدا را شناسایی کرده و آثار به جامانده از دوران دفاع مقدس را با جان و دل بپذیریم و از ظرفیت آنان در نگارش کتاب و مستندنگاری بهره ببریم.

در این مراسم از کتاب «تنها گریه کن» روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان به قلم اکرم اسلامی رونمایی و همچنین از مادران شهدای شاخص استان خوزستان همراه با لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار