حسینی مطرح کرد؛

رشد قابل توجه اعتبارات عمرانی حوزه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۰

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همایش برخوان مهربانی که به یادبود اولین سال درگذشت خیر مدرسه‌ساز معلم استاد علی خانی در شهرستان کاشمر برگزار شد گفت از بعد از انقلاب ۳۰ درصد مدارس کشور را خیرین بنا نهاده‌اند و در برخی استان‌ها نظیر خراسان رضوی ۸۰ درصد مدارس استثنایی را هم خیرین ساخته‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد قابل توجه اعتبارات عمرانی حوزه مدرسه‌سازی در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با تاکید بر اینکه رسیدن به توسعه و عدالت در هر کشوری ، سخت به تعلیم و تربیت آن جامعه بسته است گفت: با نگاه خطی و افقی به جوامع، آنهایی روی توسعه، عدالت و سلامت را دیده اند که آموزش و پرورش با کیفیت دارند.

وی افزود: ارتباط مستقیمی بین کیفیت آموزش و پرورش و کیفیت زندگی، بین توسعه آموزش و پرورش و توسعه جامعه و بین عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه نهاد اصلی توسعه، آموزش و پرورش، سازمان توسعه، مدرسه، واحد توسعه کلاس درس و کارگزار توسعه معلمان ارزشمند و فکور هستند گفت: هر فردی به ارتقای کیفیت نظام تعلیم وتربیت از هر طریقی کمک کند به ارتقای کیفیت جامعه کمک کرده است. خیرین بویژه کسانی که راه تعلیم و تربیت و مدرسه سازی گام بر می‌دارند و از اموالشان در راه مدرسه سازی خرج می‌کنند از نگاه قرآن کریم مجاهد هستند.

معاون وزیر با بیان اینکه خیرین فقط مدرسه و کلاس درس نمی‌سازند بلکه بنای تحول، پیشرفت و توسعه جامعه را رقم می زنند گفت: خیرین ساختمان عدالت را در جامعه عمق می بخشند و بنای رفیع و متعالی تمدن را در جامعه برپا می دارند‌.

وی افزود: خیرین در قلب آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان هستند و آنان قلب توسعه و پیشرفت هستند. خیرین توسعه و پیشرفت می آفرینند، عدالت را بسط می دهند و انسانیت را به تکامل و جامعه را به تعادل می رسانند. خیرین به میزانی که مدرسه می‌سازند از زندان ها ، دادگستری ها و آسیب های اجتماعی می کاهند و سعادت و سلامت را به ارمغان می آورند.

معاون وزیر با بیان اینکه امروز ۳۰ هزار خیر در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت می کنند گفت: سازمان نوسازی و توسعه مدارس در قالب برنامه آجر به آجر و مشارکت خرد یک میلیون و دویست هزار نفر را در نهضت مدرسه سازی مشارکت داده است.

وی افزود: سال گذشته خیرین بیش از ۳هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی کمک کرده اند و سرانه آموزشی از ۱.۵ متر مربع در سال ۱۳۵۷ به ۵.۳ متر مربع در سال جاری رسیده است، هر چند این میزان با استاندارد ۸.۳ متر مربعی هنوز فاصله زیادی دارد. برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و بخاری های نفتی نیز با مشارکت خیرین در سال های اخیر اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه جریان مدرسه سازی با همت خیرین به فرهنگ جاری و ساری در جامعه تبدیل شده است گفت: سال ۱۳۸۲ هفتاد درصد مدارس تخریبی بود و در حال حاضر با همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس این میزان به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت هم همواره در کنار خیرین مدرسه ساز بوده است گفت: اعتبارات عمرانی حوزه مدرسه سازی در سال ۱۴۰۰ به ۹.۳۴ درصد از اعتبارات کل عمرانی کشور رسیده است که رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: هنوز برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی راهی طولانی در پیش داریم در این راه، همت خیرین تسریع کننده رسیدن به استانداردهای آموزشی است. نهضت مدرسه یاری نیز در سال جدید در کشور آغاز شده است و خیرین مدرسه یار می‌توانند در همه ابعاد به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی آموزش و پرورش استثنایی به ۲۱۰ مدرسه نیاز داشت گفت: در یک سال و نیم گذشته و با همت خیرین در قالب نهضت آجر به آجر ۱۶۵ مدرسه کلنگ زنی و یا احداث شده است.

وی افزود: با ساخت این تعداد مدرسه، سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی ۱.۵ متر مربع و در مناطق محروم ۲.۵ متر مربع افزایش یافته است. همچنین سال گذشته خیرین در قالب نهضت توان افزایی ۱۴۵ میلیارد تومان به تامین تجهیزات آموزشی، ورزشی و توان بخشی کمک کرده اند. در عصر کرونا خیرین ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای آموزش های مجازی دانش آموزان کم برخوردار تهیه کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار