مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد:

تجارب زیسته پیشکسوتان فرهنگی به رشته تحریر درآید

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آئین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی کلاردشت با اشاره به تجارب ناب فرهنگیان در طول سی سال خدمت، تأکید کرد تجارب زیسته پیشکسوتان فرهنگی به رشته تحریر درآید.

کد مطلب: ۱۲۳۲۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تجارب زیسته پیشکسوتان فرهنگی به رشته تحریر درآید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در آئین تجلیل از فرهنگیان بازنشسته شهرستان کلاردشت که صبح امروز در سالن همایش اداره آموزش و پرورش کلاردشت برگزار شد با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش از حافظه محوری به مهارت محوری تغییر کرده گفت: کنکور آمال و آرزوی آموزش و پرورش نیست و در آموزش و پرورش باید به دنبال آموزش مهارتهای باشیم.علم و فناوری تنها یکی از ساحتهای سند تحول بنیادین است، و غافل شدن از دیگر ساحتهای تربیتی رسالت آموزش و پرورش را ناتمام می‌کند.

وی با اشاره نقش بی نظیر و بی بدیل معلم در جامعه افزود: امروزه تجلیل از مقام معلم، تجلیل از علم و دانش است که در دین اسلام نیز بسیار توصیه شده است.گسترش فضائل اخلاقی از توصیه های دینی است که علم و دانش یکی از آن فضیلتهاست و باید به سایر فضیلت‌ها نیز بپردازیم و این امر بر عهده معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از همه معلمین شریف و ارزشمندی که از جان و مال خود ایثارگرانه گذشتند و خالصانه، خاضعانه و با عشق سی تا ۳۵ سال برای تربیت فرزندانمان زحمت کشیدند تأکید کرد: تجارب زیسته این پیشکسوتان و فرهیختگان بسیار گرانسنگ و باارزش است که باید به رشته تحریر درآمده و در جایی ثبت شود.

سعدی پور تصریح کرد: ریل گذاری توسعه همه جانبه کشور از مجرای آموزش و پرورش می‌گذرد، از این رو باید نگاهی در جامعه به وجود بیاید که تجلیل از مقام به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی ادامه داد: استراتژیک ترین مولفه برای تغییر و تحول، نیروی انسانی است و زمانی می توانیم آموزش و پرورش پویا و بانشاط داشته باشیم باید به نیروی انسانی توجه جدی کنیم، و چه نیرویی بهتر و کاراتر و اثرگذارتر از معلم سراغ داریم؟

این مقام مسئول اضافه کرد: چه بسیار معلمانی که در دورترین و محروم ترین نقاط در مدارس و کلاسهای درس حاضر شدند و به دانش‌آموزان صداقت، انسانیت و درستکاری را آموزش دادند.این اتفاق نمی افتاد مگر با عشق به کار و این عشق است که الهام بخش دیگران می شود.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه معلم هدایتگر، راهنما و تسهیل‌گر است خاطرنشان کرد: زمانی که معلم عاشق کارکردن باشد و به کار خود عشق بورزد، الهام بخش است.و این عشق به معلمی موجب می شود تا معلم ۳۰ الی ۳۵ سال از بهترین دوران عمر خود را با کمترین توقع، برای ارتقای این سرزمین در کلاسهای درس حاضر شود.

شایان ذکر است در این مراسم از ۳۸ فرهنگی بازنشسته سال جاری کلاردشت، تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار