کانون پیشکسوتان فرهنگی احداث می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت احداث کانون ویژه پیشکسوتان فرهنگی از برنامه‌های جدی اداره کل است که با استعانت از درگاه خداوند، این مهم در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون پیشکسوتان فرهنگی احداث می‌شود

علی موحدی در نشست با پیشکسوتان فرهنگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، رجایی و باهنر و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: خدمت به پیشکسوتان که جوانی و عمر خود را برای اعتلا و ارتقا تعلیم و تربیت استان هزینه کرده‌اند را وظیفه و افتخار خود می‌دانیم.

وی به هماهنگی میان دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در تصویب قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: در ایامی که مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بود و به‌طور معمول دیگر طرح‌ها و لوایح بررسی نمی‌شود، اما با توجه به نگاه ویژه دولت به جامعه فرهنگیان، همزمان با بررسی لایحه بودجه، رتبه بندی مطرح و مجلس نیز آن را مورد بررسی قرار داد که جای تقدیر و تشکر دارد.

موحدی به امتیازهای لحاظ شده در لایحه رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل اشاره کرد و گفت: در دولت قبل برای اجرای لایحه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در مدت سه سال مشخص شده بود که البته اختصاص پیدا نکرد و اجرا نشد، اما در دولت سیزدهم حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال و نیم تخصیص اعتبار شده و این قانون در حال آماده شدن و صدور احکام است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین لایحه دولت قبل شامل نو معلمان نمی‌شد و برای هر طبقه‌ سهمیه و محدودیت وجود داشت و اگر سهمیه پر می‌شد برخی همکاران نمی‌توانستند در آن طبقه قرار بگیرند اما در قانون تصویب شده، سهمیه بندی حذف و نو معلمان به رتبه بندی افزوده شدند. همچنین دوره زمانی ارتقا به طبقه بالاتر نیز یک یا ۲ سال کاهش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این در لایحه قبلی کارکنان آموزش و پرورش که در اداره مشغول خدمت هستند ولی رسته شغلی آنها آموزشی است رتبه بندی شامل آنها نمی‌شد اما در قانون مصوب این مشکل برطرف شده است.

موحدی گفت: این قانون، پس از تصویب آیین‌نامه قانون در هیات دولت، از سی و یکم شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و از مهر تا اسفند ماه پارسال اعتبار آن مشخص و تصویب شده است و با احکامی که صادر می‌شود، مبالغی که همکاران بابت رتبه بندی طلب دارند، پرداخت خواهد شد و در سال ۱۴۰۱ نیز این قانون تداوم و استمرار پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، آیین نامه‌ای که در حال ویرایش است، شرایط ارتقا همکاران به طبقات را تسهیل کرده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در طبقه استادیار معلم با ۹۰۰ امتیاز که در آیین نامه قبل باید مدرک دکترا داشت تا به این درجه برسد، ولی در آیین نامه اصلاحی مدرک را لحاظ نمی‌کنند و اگر کسی مدرک دکترا نداشته باشد اما امتیازات را کسب کند می‌تواند در بالاترین طبقه این قانون قرار بگیرد.

موحدی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال جمع‌آوری دیدگاه‌های معلمان در خصوص آیین‌نامه است، گفت: با همکاری مدیران مدارس، نظرات فرهنگیان استان در خصوص آیبن‌نامه پیشنهادی قانون رتبه‌بندی، تجمیع و به وزارت ارسال شده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا شان و جایگاه معلم در جامعه و بهبود معیشت و ارائه خدمات مطلوب رفاهی و درمانی به معلمان گفت: راه‌اندازی بیمارستان فرهنگیان در مراکز استان‌ها و بیمه و بانک فرهنگیان یکی از راهکارهای پیشنهادی است که می تواند نقش مهمی در تحقق ارتقا منزلت معلم داشته باشد.

موحدی تاکید کرد: با پشتوانه اعتماد مردم به آموزش و پرورش و همچنین دستمزد حدود یک میلیون شاغل در این وزارتخانه، بانک فرهنگیان می‌تواند زمینه ایجاد یک بیمه سراسری قوی فراهم کرده و همچنین اعتبار مورد نیاز برای احداث بیمارستان نیز تامین کند.

وی در پایان اظهار کرد: بهترین راه مطالبه گری مطالبات و درخواست‌ها، مسیر ادارات کل آموزش وپرورش در سراسر کشور است که می‌توان با همفکری، همدلی و هم‌افزایی، خواسته‌های جامعه شریف فرهنگیان را به وزارت آموزش وپرورش و دولت منتقل کرد.

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان پس از ارائه پاسخ به دیدگاه‌ها و دغدغه‌های مطرح شده توسط پیشکسوتان، از آنها تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار