«معصومه نجفی پازوکی» به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی منصوب شد

تهران (پانا) - طی ابلاغی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر معصومه نجفی پازوکی به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی منصوب شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
«معصومه نجفی پازوکی» به عنوان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی منصوب شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در ابلاغ حسن ملکی خطاب به دکتر معصومه نجفی پازوکی بر 9 مورد به قصد توضیح و تصریح انتظارات، تأکید شده که عبارتند از:

1- سیر تحوّلی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و با تأکید بر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌ها در جریان است بدون کوچکترین وقفه وخلل باید تداوم یابد. فعالیّت‌ها به سمتی پیش برود که در سال تحصیلی 1402- 1401 در تعدادی از دروس (در هر حوزه حدقل یک نمونه در هریک از دوره‌های تحصیلی) بسته‌های تربیت و یادگیری تولید گردد. بسته‌های تولید شده اجرای آزمایشی خواهند شد و براساس یافته‌ها اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

2- برنامه درسی ملّی به‌عنوان یک سند مادر در برنامه‌ریزی درسی بدون کاستی و دخالت سایر عوامل باید صیانت شود و یکپارچگی و هوّیت آن که دوره و حوزه را در ساختار واحد پیوند زده است در عمل مورد توّجه جدی قرار گیرد. از سایر پروژه‌ها از جمله پروژه‌ طراحی دوره تحصیلی باید در تکمیل نیازهای نرم‌افزاری مدد گرفت ولی نباید فعّالیت‌های تحوّلی را موکول و منوط به آن‌ها نمود. برنامه درسی ملّی با منطق قوی و نُطق گویا قابلیّت راهبری دارد و نیازی به بالاسری دیگر ندارد. تقاضا دارم از این منطق صیانت شود.

3- برنامه عملیاتی دفتر که قبلاً ابلاغ شده است نقشه اصلی فعالیّت‌ها می‌باشد و اجرای آن طبق تقویم زمانی مصوّب مورد تأکید است. پایان هر فصل گزارشی از روند فعالیّت‌ها به شورای هماهنگی اقدامات تحوّلی ارایه خواهید نمود تا ارزیابی مشترک از پیشرفت اجرای برنامه به عمل آید.

4- نیروی انسانی شایسته و متناسب با جایگاه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مورد تأکید است و تلاش برای شناسایی و جذب افراد توانا و صالح درگروه‌های پژوهش و برنامه‌ریزی درسی یکی از برنامه‌های اساسی سرکارعالی باشد. بدیهی است در این خصوص معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان همفکری و هماهنگی لازم را به عمل خواهد آورد.

5- استقرار رمزینه‌های سریع پاسخ در کتاب‌های درسی فرصت با ارزش و مفیدی است که امکان توسعه یادگیری دانش‌آموزان را فراهم می‌سازد و کیفیّت رسانه‌ای کتاب را ارتقاء می‌بخشد. برنامه‌ریزی و اتمام رمزینه‌ها برای سال تحصیلی پیش‌رو مورد تأکید است و نظارت بر محتواهای تولید شده با تأکید زیادی یادآوری می‌شود.

6- کتاب‌های درسی و سایر مواد آموزشی تا جایگزینی کامل بسته‌ها به جای آن‌ها، همچنان اهمیت و جایگاه خاص دارند و مراقبت از آن‌ها نباید مورد کم توجهی قرار گیرد. گاهی یک مطلب و یا یک تصویر، فضای منفی برعلیه سازمان پدید می‌آورد که برای مقابله و مواجهه با آن باید هزینه‌ روحی، روانی و اجتماعی زیادی پرداخت. به همین دلیل در تغییر و تألیف کتاب‌های درسی شیوه‌نامه مصوّب (که قبلاً به دفاتر و گروه‌ها ارسال شده) مبنای عمل است و مسئولیت هر نوع نقص و کاستی در این خصوص متوّجه گروه مربوط و دفتر تألیف می‌باشد.

7- گروه‌های پژوهش و برنامه‌‌ریزی درسی با وجود شورای برنامه‌ریزی درسی قوی، مفهوم پیدا می‌کنند و بدون آن‌ تصمیم‌گیری‌ها، اتقان و استحکام علمی و آموزشی لازم را نخواهند داشت. نظارت بر تشکیل شوراها و فعالیت‌های آن‌ها از جمله عوامل مؤثر در پیشرفت برنامه‌های تحوّلی است.حضور موثر نمایندگان محترم حوزه علمیه در شوراها مورد تأکید اینجانب است .

8- اشاعه برنامه ها و توانمندسازی معلمان برای اجرای برنامه های درسی یک ضرورت است و بدون آن برنامه ها ابتر می ماند. اجرای الگوی اشاعه و تشکیل کارگروه برای توانمندسازی کاملاً ضروری است و در این اقدام مهم از مشارکت کارشناسان محترم معاونت های وزارت نیز استفاده شود.

9- زمان بندی برنامه ها و فعالیت ها، ‌موردتأکید همیشگی است و بدون آن کارها به نتیجه نمی رسد. با مشورت همکاران محترم و دقت در وزانت و وسعت هر برنامه، زمان انجام آن را مشخص و به اینجانب تحویل دهید .

شایان ذکر است معصومه نجفی پازوکی 19 مردادماه 1400 بود که به عنوان سرپرست این دفتر منصوب شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار