برگزاری نشست دانش‌آموزی با موضوع مشکلات دوره نوجوانی در آموزش و پرورش ملارد

ملارد (پانا) - نشست مجازی دانش‌آموزان با هدف آشنایی آنها با مشکلات گروه سنی نوجوانان و راهکارهای مقابله با مشکلات و چالش‌های دوره نوجوانی در بستر شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست دانش‌آموزی با موضوع مشکلات دوره نوجوانی در آموزش و پرورش ملارد

برنامه نشست دانش‌آموزی با موضوع بحران‌های دوره نوجوانی و همت کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در بستر شبکه شاد با حضور نمایندگان دانش‌آموزان برگزار شد و دانش‌آموزان در این جلسه به بررسی و پاسخ به تعریف نوجوانی و خصوصیات آن، راه حل‌های پیشنهادی نوجوانان برای گذراندن بهتر این دوره و بررسی برزخی بودن این دوره از دیدگاه نوجوانان و اشاره به تجربیات شخصی آنان پرداختند.

در پایان نتیجه‌گیری بحث و گفتمان دانش‌آموزان این بود که نوجوانی به پهنه سال‏هایی اطلاق می‌‏شود که کودکی را به بزرگسالی می‌‏پیوندد. شروع نوجوانی با تغییرات بدنی همزمان می‏‌شود و در نتیجه ردیابی ظاهری آن آسانتر است در حالیکه پایان آن بر حسب شکل‏‌گیری ساخت‌‏های عقلی و تغییرات عاطفی و اجتماعی نوسانی‌‏تر در نظر گرفته شده است و والدین و جامعه نقش بسزایی در جهت راهنمایی و هدایت دانش‌آموزان جهت گذراندن این دوره دارند.

همچنین در این نشست عنوان شد که نوجوانان می‌توانند با مطالعه متون روانشناسی و کمک گرفتن از منابع دینی مناسب درباره این دوره سنی شناخت کافی را به دست آورند تا بتوانند این دوره از زندگی را به راحتی سپری کرده و درگیر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نشوند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار