تولید آنتی‌دیابت جدید و قرص گیاهی کنترل قند خون در داروسازی سها

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از تولید تحقیقاتی چندین محصول جدید آنتی دیابت و طراحی فرمولاسیون قرص گیاهی کنترل قند خون برای نخستین بار در شرکت داروسازی سها خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید آنتی‌دیابت جدید و قرص گیاهی کنترل قند خون در داروسازی سها

به گزارش سازمان تدارکات پزشکی، علی‌رضا عسکری از تولید ۱۲ قلم انواع داروی ضد دیابت از جمله متفورمین ۱۰۰۰ و ۵۰۰، سیتاگلیپتین ۲۵ ،۵۰ ، ۱۰۰ و سیتافوربت در دو دُز ۵۰/۵۰۰ و۵۰/۱۰۰۰ در شرکت داروسازی سها وابسته به این سازمان خبر دادند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی افزود: علاوه بر این، توسعه محصولات جدید (طراحی و فعالیت های وابسته) شامل آنتی دیابت خوراکی ترکیبی دو جزئی و ســه جزئی و همچنین قرص متفورمین که این دارو با پروفایل آزادسازی ۱۲ ساعت که کاملاً مشابه نمونه خارجی است در مرحله اخذ پروانه و تکمیل پایداری تسریع شده است.

وی ادامه داد: این داروهای جدید در راستای بهبود کیفیت زندگی بیماران دیابتی و کاهش تعداد قرص مصرفی بیماران اهمیت بالایی دارد.

عسکری افزود: در راستای همین هدف، قرص گیاهی کنترل قند خون برای اولین بار در تحقیقات سها در حال فرمولاسیون است که از این محصول مقالات متعدد و مطالعات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار