برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیرامون توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی

تهران (پانا) - معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی به تشریح برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیرامون توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، عظیم عراقی با بیان اینکه گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین دانش آموزان بانیازهای ویژه از ضروریات است گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه و فراهم سازی امکانات لازم برای دسترسی دانش آموزان به منابع و محتوای مناسب، بویژه گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی، بزودی کتابخانه صوتی تحت وب ویژه دانش آموزان بانیازهای ویژه با بارگزاری بیش از 2500 عنوان کتاب آموزشی و تربیتی در گام اول راه اندازی خواهدشد.

وی افزود: در این راستا با پشتیبانی مالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی و با محوریت آموزشگاه نابینایان امید مشهد، اقدام خواهد شد.

عظیم عراقی گفت: نخستین پویش کتاب و کتابخوانی خانوادگی باعنوان ترنّم دانایی در شهریورماه سال جاری با دریافت حدود 300 اثر در بخش دانش آموزی و کارکنان، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه دیگری که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و با محوریت کتاب خوانی انجام پذیرفت، اولین جشنواره آینه داران آفتاب(عاشوراییان) بود گفت: این برنامه به منظور واکاوی از منابع شیعی در عرصه شناخت زوایای عاشورا، بویژه اصحاب اباعبدالله الحسین علیه السلام به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مهرماه 1400 برگزار گردید و بیش از 500 اثر فاخر از بین دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کشور دریافت و برگزیدگان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مورد توجه واحد فرهنگی سازمان، ایجاد کتابخانه های کلاسی در مدارس ابتدایی می باشد که در همین راستا یکی از استان های محروم انتخاب و در گام اول 40 کلاس درس به این کتابخانه ها تجهیز خواهند شد.

وی تصریح کرد: با ارزیابی کارایی این برنامه و آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت، در سال های آتی استان ها و مدارس بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار