مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان قزوینی واکسن تزریق کردند

قزوین(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش، استان در نشست کیفیت بخشی آموزشی که با مدیران مدارس متوسطه دوم نظری استان برگزار شد‌ گفت: بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان قزوینی واکسن تزریق کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۱ درصد دانش‌آموزان قزوینی واکسن تزریق کردند

نشست کیفیت بخشی آموزشی با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش، توفیق محمد حسینی معاون آموزش متوسطه، رضا رسولی مدیرناحیه دو، هاشمی معاون آموزش متوسطه ناحیه و مدیران مدارس متوسطه دوم نظری استان برگزار شد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اجرای دقیق شیوه نامه نظام مدرسه محوری تاکید کرد و افزود: باید در مسیر کاهش تمرکز در تصمیم گیری و تفویض اختیار به مدارس حرکت کنیم و در نگاه به مدارس مدیریت مدرسه محور را حاکم کنیم.

وی با اعلام بازگشایی حضوری مدارس متوسطه دوره اول و ابتدایی از اول آذر، تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی ، آرام، ، ایمن و اقتضایی است، بنابراین توجه به این موضوعات و رعایت بیشتر دو نکته، فاصله گذاری تعیین شده ی هوشمند و دقت در وجود سیستم تهویه مناسب در کلاس درس به مدیران مناطق و نواحی ۱۴گانه استان تاکید شده است.خانواده ها از فاصله گذاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس اعلام رضایت دارند.

اصغری با تاکید بر اینکه مدرسه خط مقدم تحقق اهداف نظام آموزشی و پروشی کشور است،گفت: تصمیم‌گیری صحیح و اصولی، که مبتنی بر شش ساحت تربیتی می باشد در مدارس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر محور قرار دادن تصمیمات شورای دبیران و استفاده از نظرات و ایده ها در مدارس، افزود: با تفکر استبدادی قادر به پاسخگویی به مشکلات امروز نیستیم، شورای معلمان محل تبادل نظرات، طرح ها و ایده پردازی و می تواند در فراهم آوردن حس مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی و تعلق خاطر نقش مؤثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط پیچیده و عدم قطعیت نیازمند حل مسائل با نگاه مشارکتی هستیم و مهم ترین اصل حکمروایی خوب شفافیت و پاسخگویی دقیق است ،گفت: در جهان پیوسته و پیچیده امروز که سرعت تحولات و تغییرات بسیار زیاد می باشد ،لذا نقش اهمیت آگاهی بخشی و شفافیت دو چندان شده است.این امر بدون حضور و بروز اصحاب رسانه و فعالین حوزه ارتباطات جمعی دست‌ یافتنی نیست. در استان صداوسیما،خبرنگاران و فعالین حوزه خبر همراهی های بسیار مطلوبی با آموزش و پرورش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: با تعیین اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم شده امسال با اعلام ارزیابی های کشوری، استان قزوین در سطح کشور ۱۱ رتبه در شاخص های مختلف رشد داشته است.

در این مراسم از دانش آموزان گرجی رتبه ٩١ ریاضی و قبولی در رشته کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر و قلعه رتبه ٧٢ تجربی و قبولی در رشته پزشکی دانشگاه تهران توسط مسئولان آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار