تکلیف دانش‌آموزانی که بدون کتاب درسی مانده‌اند

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت مشکلی در چاپ و توزیع کتاب‌ها وجود ندارد، اما به علت نقص در سامانه سیدا اطلاعات تعدادی از دانش‌آموزان به سامانه فروش کتاب‌های درسی منتقل نشده است و این دانش‌آموزان بدون کتاب مانده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف دانش‌آموزانی که بدون کتاب درسی مانده‌اند

حسن ملکی گفت: سامانه خرید اینترنتی کتاب‌های درسی باز شده است و این دانش آموزان می‌توانند برای خرید کتاب اقدام کنند. دانش آموزان با خرید کتاب‌های درسی می‌توانند از نسخه متنی آن در سامانه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی استفاده و همچنین کتاب‌های درسی را به صورت تک جلدی خریداری و از طریق پست دریافت کنند.

ملکی افزود: نظارت بر سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) برعهده اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش است و به آن‌ها اعلام کردیم که این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنند.

وی ادامه داد: به دانش آموزانی که خرید اینترنتی کتاب را انجام داده، اما بدون کتاب مانده اند حق می‌دهیم و پیگیر هستیم که هر چه زودتر کتاب‌های درسی را به دست آنان برسانند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این سوال که اگر خرید کتاب درسی با کد ملی هر دانش آموز انجام می‌شود پس کتاب‌های موجود در بازار آزاد از کجا تأمین می‌شود؟ گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم، اما مطمئن هستیم که این کتاب‌ها از چاپخانه‌های ما به بازار آزاد نرفته اند.

ملکی افزود: به غیر از دو چاپخانه افست و چاپ و نشر هیچ چاپخانه دیگری کتاب درسی چاپ نمی‌کند.

به گزارش صدا و سیما، وی به جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و افزود: با اجرای این جشنواره تعدادی از تصاویر ارسالی انتخاب شده اند و بنابراین تصویر جلد تعدادی از کتاب‌های دوره دبستان از سال آینده تغییر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار