برگزاری جلسه ستاد بحران در هرمزگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان به ریاست مخبر، معاون اول رئیس جمهور و با حضور دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، وزرای بهداشت و نیرو، مدیرعامل بنیاد مسکن و سایر مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد بحران در هرمزگان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

در ابتدای این جلسه مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارائه داد که شامل تعداد روستاهای ارزیابی شده، میزان و چگونگی توزیع اقلام امدادی، میزان آماده‌باش نیروهای امدادی و تجهیزات، استقرار بالگردها، برگزاری کمپ و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و سایر خدماتی بود که هلال‌احمر در اختیار افراد متاثر از زلزله قرار داد.

همچنین مدیرعامل هرمزگان از اسکان اضطراری اولیه در ۳۰ روستا خبر داد و گفت که ۶۰ روستا تحت تاثیر بوده و تاکنون ۳۰روستا لکه گیری شده اند. طبق گفته‌ی او آمادگی از حیث ارائه خدمات امدادی انجام شده و از امروز دو بالگرد با ظرفیت ۴.۵ تُن نیز عملیات امدادرسانی را ادامه خواهند داد تا بتوانیم مناطق عشایری را ارزیابی کنیم و امدادرسانی به نحو مطلوب تری انجام شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در این جلسه رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان اعلام کرد که زلزله یک فوتی و ۹۹ مصدوم داشته که فقط ۷ بیمار بستری هستند و بقیه بیماران ترخیص شده‌اند.

عصر روز گذشته دو زلزله بزرگ به قدرت 6.4 و 6 ریشتر قلعه قاضی در استان هرمزگان را لرزاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار