برگزاری اولین وبینار دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی فرآیند آموزش ریاضی دوره اول متوسطه

تهران (پانا) - اولین وبینار کشوری دبیرخانه کیفیت بخشی به فرآیند آموزش درس ریاضی دوره اول متوسطه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین وبینار دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی فرآیند آموزش ریاضی دوره اول متوسطه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این وبینار اشرف‌السادات فاطمی معاون دفتر دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: یکی از اتفاقات دوران کرونا تبدیل فضاهای آموزشی به کلاس‌های شیشه‌ای بود، این تابو که معلم حاکم کلاس است از بین رفت و تدریس معلم در محیط مجازی توسط دانش‌آموزان، کادر مدرسه و اولیا دیده می شود.

وی افزود: در این دوران نظارت سیستمی قوت گرفت، اما دسترسی به دانش‌آموزان در مناطق محروم یک تهدید بود که همچنان با آن مواجه هستیم.

فاطمی تصریح کرد: در شرایط کنونی و استفاده از فضای مجازی نیز باید دانش‌آموزان را درگیر کار تیمی کرد تا فرآیند آموزشی با این رویکرد دچار خلل نشود.

در ادامه این وبینار بهروز هاشمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌های استان تهران نیز بیان کرد: از ابتدای آذر1400آموزش حضوری،مجازی در مدارس دوره اول متوسطه با آموزش ترکیبی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند آموزشی را با دانش‌آموزانی که دو سال از مدرسه دور بودند باید با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح آغاز کنیم، افزود: برای شروع فرآیند آموزش حضوری ارزیابی تحصیلی از سطح دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی خاطرنشان کرد: اداره مدرسه باید بر اساس پیشنهاد‌های مطروحه توسط مدیران و عوامل مدرسه صورت پذیرد، اینکه فعالیت مدرسه بر مبنای روز محوری باشد یا درس محوری و نحوه حضور دانش‌آموزان چگونه تقسیم‌بندی شود با مدیریت این عزیزان صورت می‌پذیرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار