معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
تنوعبخشی به محیطهای یادگیری از اولویتهای کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی،یادگیری است
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت نشست تخصصی ارائه یافتههای پژوهشی با عنوان شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر تنوعبخشی به محیطهای یادگیری به صورت حضوری و مجازی برگزارشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیازسنجیهای پژوهشی صورت گرفته و در راستای کیفیت بخشی به فرآیندهای یاددهی،یادگیری، ضرورت برنامهریزی در جهت تنوع بخشی به محیطهای یادگیری با تاکید بر شناسایی عوامل اثرگذار احصا و به عنوان یکی از اولویتهای پژوهش این اداره کل در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با حمایت کامل و نظارت شورای تحقیقات استان و همکاری دانشگاه فرهنگیان طی مدت ۸ ماه به طول انجامید، بیان کرد: نتایج این مطالعه نشان داد که ساختار آموزشی منعطف، انطباق فضاهای آموزشی با رویکردهای نوین یادگیری، آیین نامهها و اهداف عملیاتی آموزش و پرورش، نگرش تحولی به محیطهای یادگیری، پویایی و تعامل سیستم و برنامههای مکمل یادگیری به ترتیب مهمترین مولفه های تنوع بخشی به محیط های یادگیری در آموزش و پرورش هستند که وضعیت شهرستانهای استان تهران در خصوص این ابعاد اگرچه در حال حاضر بالاتر از حد متوسط ارزیابی شده اما هنوز تا وضعیت ایدهآل فاصله دارد و این امر لزوم برنامهریزیهای اجرایی در جهت رفع این فاصلهها را تصریح می کند.
بهارلو تأکید کرد: پیشنهادات اجرایی ماخوذ از این پژوهش با توجه به ساختار وظایف تفکیک و در اختیار ذی نفعان قرار خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه