مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

ورزش پایه و قهرمانی را باید از مدارس پایه‌گذاری کرد

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت وزارت ورزش و جوانان که متولی ورزش جوانان کشور و سلامت جوانان کشور است باید برای سلامت و ورزش جوانان و نوجوانان از مدارس برنامه‌ریزی کند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ورزش پایه و قهرمانی را باید از مدارس پایه‌گذاری کرد

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، در آیین ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران که در اردوگاه شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد، در سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و آرزوی عمر پر برکت برای مقام معظم رهبری و آرزوی صحت و سلامتی برای همگان در شرایط سخت کرونا و تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: کار تیمی و ارزشمند مسئولان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در زمینه ارسال تجهیزات ورزشی بسیار قابل تقدیر است و خروجی این کار نتایج بسیار خوبی برای شهرستانهای استان تهران را در برخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: چند رویداد مهم در راستای برنامه‎‌های ما در چند روز گذشته اتفاق افتاد که از آن جمله، بسته تحول سواد حرکتی بود که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در زمینه ترویج زندگی فعال رونمایی شد و مورد دوم اینکه هر برنامه و فعالیت از حوزه سلامت و تربیت‌بدنی در کل کشور انجام می‌شود، دقیقا" ترجمه سند تحول بنیادین است.

جعفری تصریح کرد: اعتقاد داریم بخشی از تربیت دانش‌آموزان ما از طریق ورزش و تفریحات سالم امکان‌پذیر است و دانش‌آموز ما در این راستا با نشاط، سالم، دارای عزت نفس بار خواهد آمد و قدرت نه گفتن در او تقویت خواهد شد و یک فرد خدادوست و توانمند می‌شود. اگر می‌خواهیم کلاس درس تربیت‌بدنی در مدرسه اجرا شود، باید نیروی انسانی توانمند داشته باشیم و تلاش کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در راستای بالا بردن سرانه سواد حرکتی دانش‌آموزان کنترل وزن و چاقی، مدرسه پویا، حیاط پویا، به یک دانش‌آموز شاد و پویا برسیم.

مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با ارائه آماری افزود: بیش از ۵۹ درصد مردم ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند، ۵۶% دچار کم تحرکی هستند در سال ۱۳۹۵ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با یک کار آماری اعلام می‌کند،۲۶ درصد مردم دارای فشار خون بالا هستند و هزینه‌های بالایی راجع به چاقی و اضافه وزن هزینه می‌شود.

جعفری اظهار کرد: آیا توجه به این مسائل فقط وظیفه وزارت آموزش و پرورش است؟ ما در حد توان خود تلاش کردیم که از این مشکلات پیشگیری کنیم. وزارت ورزش و جوانان که متولی ورزش جوانان کشور و متولی سلامت جوانان کشور است، چقدر برای سلامت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده است؟ چقدر برای همگانی کردن ورزش وقت گذاشته است؟ آنها فقط دنبال نوک هرم ورزش که همانا ورزش قهرمانی است، می‌روند، آموزش و پرورش در حد خود به وظایف عمل کرده است و آنها نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: ورزش پایه و قهرمانی را باید از مدارس پایه‌گذاری کرد و استعدادها را از درون آموزش و پرورش جستجو کرد. بعد از کرونا مسئولیت ما چند برابر خواهد شد و در دوران کرونا دانش‌آموزان ما بیشتر دچار اضافه وزن و چاقی شدند. ما اخیرا اسکلت زخمی را در مواردی مشاهده کردیم، زیرا دانش‌آموزان ما در 20 ماه گذشته، به ناچار از موبایل و تبلت‌ استفاده کردند و این به بدن و اسکلت و استخوان بندی در حال رشد آنها آسیب رساند و ما به همین دلیل پروژه سواد حرکتی را به عنوان بسته تحولی و مهارت‌های بنیادی ترویج خواهیم داد.

وی بیان کرد: اگر ما به سمت بازگشایی مدارس هم برویم، می‌بایست افراد سالم را برای آینده با استفاده از طرح سواد حرکتی داشته باشیم، دانش‌آموز ما باید تمام حرکت‌ها از جمله، راه رفتن، بالا پریدن و ورزش صحیح را یاد بگیرد که اگر در آینده بحران و یا حادثه‌ای را در پیش رو داشتند، بتوانند خود را نجات بدهند.

خبرنگار: الینا ولی‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار