امام جمعه موقت تهران در اختتامیه جشنواره نماز و ایثار:

انسان‌ها را با نمازشان می‌توان شناخت

ملارد (پانا) - امام جمعه موقت تهران در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی نماز و ایثار در سالن اجتماعات شهید طحانی ملارد، بر اهمیت خواندن نماز، تأثیر آن در رفتار و کردار انسان و کاهش معضلات اجتماعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
انسان‌ها را با نمازشان می‌توان شناخت

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی نماز و ایثار در مورد فرهنگ نماز بیان کرد: انسان‌ها را با نمازشان می‌توان شناخت، همانطور که در آیه ۴۰ سوره حج تأکید شده که بپا داشتن نماز، بپا داشتن همه ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: یک راه برای رسیدن به نماز این است که که خودمان نمازخوان شویم، اگر اهل نماز شویم جامعه ما به این گوهر آراسته می‌شود، خودمان نماز را اقامه کنیم و تا اهل نماز نشویم مطمئن باشیم نماز اقامه نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به کمال، نماز است، اگر دنیا را می‌خواهیم باید رابطه‌مان را با خدا اصلاح کنیم. اصلاح رابطه با خدا به اقامه نماز است، اصلاح نماز به خشوع در نماز است، خشوع در نماز به به ترک لهو است و رستگاری آخرت امکان ندارد مگر رستگاری در دنیا، رستگاران دنیا و آخرت، نمازگزاران هستند.

دبیرخانه جشنواره استانی نماز و ایثار در استان تهران با هدف توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اهمیت نماز و تولید و ارائه آثار ارزشمند ادبی و هنری در حوزه نماز، در تیرماه ۱۴۰۰ شروع به کار کرده و پس از دریافت ۷۰۰ اثر در دو بخش ادبی و هنری به دبیرخانه، در روز ولادت امام حسن عسگری(ع) و اختتامیه، از منتخبین تقدیر شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار