رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در گفت‌وگو با پانا؛

پرداختن به موضوعات حزبی و فامیلی به دولت لطمه می‌زند

رئیس‌جمهوری باید جلوی تخریب دولت را بگیرد/ رئیس‌جمهوری مدیون جریان یا قشر خاصی نیست/ مردم منتظر اتفاق خوب اقتصادی هستند/ مشمئزکننده است که عده‌ای دنبال فراهم‌کردن پُست برای خویشاوندان هستند

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتصابات فامیلی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد شخص رئیس‌جمهوری نباید اجازه دهند زیردستان در دولت و دستگاه‌های اجرایی، شعارها و آرمان‌های دولت به ویژه شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی را خراب کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به موضوعات حزبی و  فامیلی به دولت لطمه می‌زند

غلامرضا نوری در گفت‌وگو با پانا در واکنش به برخی از انتصابات در دستگاه‌های اجرایی گفت: «انتصابات ابتدای دولت اولین عملکرد دولت نسبت به شعارهایی است که داده است و از هم‌اکنون می‌توان به شعارهای بعدی که در ماه‌ها و سال‌های بعد، ظهور و برورز پیدا خواهد کرد، پی برد. این دولت انقلابی‌بودن، جهادی‌بودن و مردمی‌بودن را شعار اصلی خود قرار داد و هر سه خصوصیت هم مبتنی بر شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی است. خلاف این اگر اتفاق بیافتد طبیعتا به این شعارها آسیب می‌زند خصوصا به رئیس‌جمهوری، چون در انتخابات اتفاقاتی افتاد که ایشان مدیون جریان یا قشر خاصی نیستند.»

وی ادامه داد: «ایشان به پشتوانه مردم در انتخابات رای آوردند و به نظر می‌رسد شخص ایشان هم مصمم هستند که این رویه، شعارها و آرمان‌ها را حفظ کنند. همانطور که شخص رئیس‌جمهوری تذکر دادند، نباید اجازه دهند که زیردستان در دولت و دستگاه‌های اجرایی، شعارها و آرمان‌های دولت به ویژه شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی را خراب کنند.»

پرداختن به موضوعات باندی، گروهی، جناحی و فامیلی به دولت لطمه می‌زند

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «اولا مجبور نیستند که همه مسئولان را تغییر دهند و افراد جدید را بیاروند. مسئولانی هستند که می‌توانند از شایستگی لازم برخوردار باشند. دوم اینکه در تغییرات حتما باید فردی که وارد میدان می‌شود بهتر از فرد قبلی عمل کند. مفهوم شایسته‌سالاری همین است؛ یعنی باید تبدیل به احسن صورت بگیرد. پرداختن به موضوعات باندی، گروهی و جناحی خصوصا فامیلی و ارتباطات شخصی، به دولت در ادامه مسیر خیلی لطمه خواهد زد.»

مردم غرق در مشکلات، عده‌ای به دنبال پُست برای خویشاوندان؛ مشمئزکننده است/ رئیس‌جمهوری اجازه ندهد دولت را به حاشیه ببرند

دولت اعلام کرده مشکلات مردم را به تحریم‌ها و مذاکرات گره نخواهیم زد؛ همین انتظارات را بالا برده و مردم انتظار دارند بدون توجه به مذاکرات و تحریم، در حوزه اقتصاد و معیشت‌شان اتفاقات خوب و مثبتی بیافتد

نوری با بیان اینکه اینگونه انتصابات و تغییرات هم با شعارهای دولت سازگار نیست و هم با شرایط کشور؛ گفت: «با این همه مشکلاتی که مردم دارند، حال عده‌ای هم صرفا هدف‌شان، فراهم کردن پُست برای خویشاوندان و فامیل باشد، این اصلا پسندیده نیست و خیلی مشمئزکننده است. امیدوارم شخص آقای رئیس‌جمهور اجازه ندهند این اتفاقات تکرار شود. این انتصابات مقداری هم پرشتاب شده است و امیدوارم جلوی این روند را بگیرند. به برکت فضای مجازی، اطلاع‌رسانی‌ها هم صورت می‌گیرد البته تا جایی که کشف می‌شود و بنابراین نباید اجازه دهند که در همین ابتدا، کار دولت را خراب کنند و به حاشیه ببرند.»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور و عملکرد دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: «برداشت من این است که امیدواری در مردم ایجاد شده است، البته نه براساس عمل بلکه براساس گفته‌ها و شعارهایی که داده شده است. مردم امیدوارانه منتظرند، چه آن‌هایی که در انتخابات شرکت کردند و رای دادند و چه آن‌هایی که در انتخابات شرکت نکردند. همه مردم منتظرند اتفاقات خوبی در حوزه معیشت بیافتد. برعکسِ برخی از صاحب‌نظران یا منتقدان، دولت هم بنا ندارد معضلات مردم را به مسائل خارجی و بحث تحریم‌ها گره بزند، این را صراحتا گفته‌اند و همین انتظارات را هم بیشتر کرده است. براساس شعاری که خود دولت داده است که "ما مشکلات مردم را به ارتباطات بین‌المللی و تحریم‌ها گره نخواهیم زد"، همین انتظارات را بالاتر برده است. بدون توجه به موضوع مذاکرات و تحریم و ... مردم انتظار دارند در حوزه اقتصاد و معیشت‌شان اتفاقات خوب و مثبتی بیافتد.»

قیمت تمام مایحتاج مردم همگی سیر صعودی داشته‌اند/ دولت باید سریعا اقداماتی را انجام دهد

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «با توجه به زمانی هم که از آغاز به کار دولت گذشته است، طبیعتا در این زمان کسی انتظار ندارد مثلا چند میلیون مسکن درست شود. برخی از کارها زمانبر است اما یک سری از کارها فوری و ضروری بودند و آقای رئیس‌جمهوری هم چه در برنامه‌های انتخاباتی و چه زمان معرفی برنامه‌ها در مجلس و معرفی کابینه، تاکید داشتند که این موضوعات فوری و ضروری را انتظار بوده و هست که سریع‌تر انجام شوند. مثلا در موضوع نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و اصلاح برخی روندها در حوزه اقتصادی، این‌ها می‌توانست خیلی سریع آثار خود را نشان دهد. من خصوصات تاکید می‌کنم بر موضوع نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها. اکنون یک مقدار، هم در مصرف ارز ترجیحی رهاشدگی هست و هم در بازار و نظارت بر قیمت‌ها. در این حوزه‌ها انتظار بود در این زمان کوتاه اتفاقات خوبی بیافتد اما قیمت مایحتاج ضروری مردم همگی سیر صعودی دارند و در این حوزه باید دولت سریعا اقداماتی را انجام دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که آن زمان هم حتی خیلی برنامه‌های روشن و مشخصی به مجلس ارائه نشد. آن زمان هم اعلام کردیم که دولت برنامه‌های زیاد مشخصی را ارائه نکرده است، اما گفتیم انشالله فرصت هست و جبران می‌کنند. به نظر می‌رسد در حوزه اقتصاد دولت کار مهم و سنگینی را بر عهده دارد و حتما باید به زودی برای این مشکلات چاره‌اندیشی کند.»

نوری قزلجه با سفرهای استانی هیات دولت هم اشاره کرد و گفت: «ارتباط با مردم و حضور در بین مردم، همه این‌ها خوب است و برای شناخت مشکلات کمک می‌کند، به مردم امیدواری می‌دهد اما صرفا به این موضوع پرداختن، نتیجه‌ای نخواهد داشت. بالاخره مردمی که در دو ماه اخیر از شهرهای آن‌ها بازدید به عمل آمده است، همه آن‌ها هم منتظرند اتفاقاتی بیافتد. اگر نیافتد همان کار مثبت هم بازخورد منفی برای دولت خواهد داشت. در کنار این سفرها و بازدیدها حتما باید برنامه‌ریزی دقیق و علمی برای موضوعات کلان کشور هم شکل بگیرد و انجام شود.»

دولت باید وقت بیشتر را صرف برنامه‌ریزی و حل مسائل کلان و ملی اقتصادی کشور کند

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم گفت: «رسانه‌ها و مردم بر روی همه موضوعات حساس هستند و همه را با دقت پیگیری می‌کنند. مثلا در بحث سفر زنجان، آقای رئیس‌جمهور در چادر عشایر حضور پیدا کردند و آنجا قول تامین به موقع نهاده‌ها را برای دامداران دادند، در حالیکه آنچه که در تهران برنامه‌ریزی می‌شود برای هفت ارز ترجیحی 4200 تومانی است که همان نهادهای دامداران را با ارز پایین به دست‌شان می‌رساند. دولت باید تکلیف خود را در این حوزه‌ها مشخص کند و وقت بیشتر را صرف برنامه‌ریزی و حل مسائل کلان و ملی اقتصادی کشور کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار