بازنشستگی، تغییری به سوی یک زندگی جدید است

کلات (پانا) - آیین تکریم و تجلیل از بازنشستگان فرهنگی شهرستان کلات-سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صبح امروز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بازنشستگی، تغییری به سوی یک زندگی جدید است

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)، بازنشستگی را تغییری به سوی یک زندگی جدید دانست و عنوان کرد: شما بازنشستگان و پیشکسوتان عزیز نسلی را تربیت کرده اید که آینده جامعه به دستان آنها رقم خواهد خورد. یک معلم سال ها به تربیت نسلی پرداخته که اکنون روزی او سعادت و خوشبختی است. بازنشستگی را نباید پایان کار بدانیم، بلکه آغاز یک فصل جدید است، شما عزیزان از یک مرحله عبور کرده اید و به مرحله جدید رسیده اید، پیشکسوتان کسانی هستند که تربیت نسلی به دست آنها صورت گرفته و نتیجه تلاششان، برداشتی مثمر و اثربخش است.

وی افزود: خداوند شاهد رفتار و اعمال ماست، شما پیشکسوتان با تقویت رابطه خود با خدا و معامله با او پاداش های معنوی زیادی در رابطه با تربیت افراد به دست آورده اید. تکریم بازنشستگان باید همیشگی و در طول سال انجام شود. یک فرد که در سیستمی بازنشسته می شود نباید با آن دستگاه قطع رابطه کند، شما بازنشستگان عزیز کوهی از تجربه و کوله باری از دانش را با خود همراه دارید، پس، از انتقال تجاربتان به جوانان دریغ نکنید، چرا که همه باید از این تجربیات استفاده کنند.

پروانه در ادامه گفت: بازنشستگی را نباید نقش بی نقشی دانست، یک فرد بازنشسته در طول دوران خدمت نقش به خصوصی داشته و اینک آن نقش تغییر کرده است، شما دیروز در سنگر تعلیم و تربیت ایفای نقش کرده اید و امروز در سنگر خانواده، در کنار دوستان و همسالان ایفای نقش می کنید، بازنشستگی تغییر به سوی یک زندگی جدید است، نقش بی نقشی در این دوران اهمیتی ندارد، در این دوران از محیط کاری جدا شده اید و می توانید با استقلالی که دارید برای خودتان تصمیم بگیرید. شما پیشکسوتان منبعی ازخاطرات هستید و این خاطرات اعم از تلخ و شیرین حائز اهمیت هستند، این خاطرات را به نسل آینده انتقال دهید، چرا که امیدبخش و اثربخش هستند و نسل آینده را امیدوار می کند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات توجه به نیاز های مادی و معنوی در دوران بازنشستگی در راستای عدم دغدغه مندی آنها در زندگی را مهم دانست و اظهار کرد: همکاران ما نیز در مدارس نباید از تجربیات شما غافل شوند، در امورات آموزشگاه ها سهیم باشید و رابطه شما با مدرسه نباید قطع شود،بلکه باید همیشگی باشد.

پروانه در پایان عنوان کرد: به نمایندگی از جامعه فرهنگیان، از زحمات همه شما عزیزان که سی سال از عمر خود را در این دستگاه سپری کرده اید صمیمانه سپاسگزارم،و امیدوارم در این دوره ی جدید از زندگی خود،همچنان در جامعه مفید واقع شوید.

در پایان این مراسم از همه ی پیشکسوتان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار