وضع نابسامان زباله‌های کاشمر

کاشمر (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری کاشمر معتقد است باعث و بانی آلودگی و ریخت و پاش شدن زباله‌ها دور و بر سطل‌های زباله، خطای زباله گردها است، اما خود شهرداری در نظافت به موقع و یا ساماندهی زباله گردها چقدر نقش خود را به درستی ایفا کرده است؟

کد مطلب: ۱۲۲۸۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
وضع نابسامان زباله‌های کاشمر

این روزها در شهرهای بزرگ، سطل‌های جمع آوری زباله که باید تامین کننده بهداشت باشند، آنقدر پر می شوند که از اطراف آن زباله ها به سطح خیابان ریخته و گاهی جولانگاه سگ ها و گربه ها می شوند. منظره های متعفنی که علاوه بر زشت کردن چهره‌ شهر، به شدت سلامت افراد محله به ویژه کودکانی که از هر جایی برای بازی حضور دارند را تهدید می کند. شهرستان کاشمر هم مدتی است با این مشکل مواجه است و شهروندان به دردسر افتاده اند.

یکی از شهروندان کاشمری با گلایه از جمع آوری نامنظم و با فاصله زمانی طولانی زباله از خیابان منطقه خود به پانا می‌گوید: «این وضعیت سطل زباله های کثیف، در این خیابان و سایر مناطق کاشمر چندین بار دیگر هم در فصل های مختلف تکرار شده است. در حالی که واقعا نباید وضعیت سطل زباله های این شهر به این شکل باشد.»

وی می افزاید: «از مسئولان شهرداری خواهشمندیم برای نظافت شهر به ویژه مناطق پایین شهر اقدام و به شکایت های شهروندان رسیدگی کنند.»

شهروند دیگری در این باره به پانا می گوید: «بنده در خیابان نیازمند زندگی می کنم. هر قسمت از این منطقه، پر از کثیفی و آلودگی است. با این وضع کرونا، ده ها بیماری دیگر مانند همین آلودگی سراغ مان می آید و این جدا از بوی نامطبوع است که به صورت مداوم وجود دارد.»

علی صمیمی معاون خدمات شهری شهرداری کاشمر در این باره به پانا می گوید: «روزانه توسط شهروندان بین ۷۰ تا۱۰۰ تن به طور متغیر زباله تولید می‌شود و انجام عملیات رفت و روب و جمع آوری زباله با ١٢٠ پرسنل اعم از مجموعه پاکبانان سطح شهر و رانندگان خودروهای جمع آوری زباله به طور مستمر و مدام در راستای تنظیف و رفت و روب معابر شهری هر روزه انجام می شود.»

صمیمی، یکی از دلایل آلودگی و ریخته شدن زباله ها در دور و بر سطل‌ها را جستجوی زباله گردها در میان سطل زالاه می داند و عنوان می‌کند: «همه افرادی که در سطح شهر به صورت پراکنده ضایعات جمع آوری می کنند، بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر، هستند و در طول روز تفکیک از داخل صندوق های زباله را انجام می دهند. این باعث ریخت و پاش شدن زباله ها در دور و بر سطل ها می شود و حتّی از دو ماه پیش در هر دو مناطق کاشمر، 2 مامور برای رفع این مشکل قرار داده ایم امّا به دلیل اینکه تعداد زباله گردها زیاد است، نمی توان همه زباله هایی که ریخت و پاش می کنند را جمع کرد.»

وی بیان می‌کند: «در صورتی که صندوق ها پر شده، یا بوی نامطبوعی ایجاد کرده باشند مردم محل می توانند با شماره 137 تماس گرفته و خواستار تخلیه اورژانسی و خارج از نوبت صندوق شوند.»

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار