معاون نظارت سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

شفافیت تجاری در استان ۸۹ درصد است

تبریز (پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۵۷۱ فعال تجاری دارای کد نقش در این خطه اعلام کرد شفافیت تجاری استان ۸۹ درصد است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شفافیت تجاری در استان ۸۹ درصد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، یوسف پایدار امروز در یک گفت و گوی خبری با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه های «تجارت» و «انبارها»، گفت: تاکنون اطلاعات حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ انبار آذربایجان شرقی از طریق صحت سنجی، تایید و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ انبار جدید فعال نیز در سال جاری شناسایی و ثبت شده است.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی و آموزش سامانه‌ها از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های صنعتی استفاده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه مبانی و الزامات ثبت اطلاعات توسط مشمولین در سامانه ها در برنامه های متعدد رادیویی و تلویزیونی تشریح شده است، ادامه داد: در ۲ سال گذشته دوره های متعدد توجیهی و آموزشی برای انجمن ها و رؤسای اتحادیه های مشمول سامانه جامع تجارت نظیر انجمن های فولاد، پتروشیمی، اتحادیه های فروشندگان مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، مرغ فروشان، پکیج، بنکداران مواد غذایی و روغن موتور برگزار شده است.

وی با اشاره به استقرار کارشناسان سازمان صمت آذربایجان شرقی در اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان به منظور پاسخگویی به فعالان تجاری و صنعتی در حوزه سامانه ها، گفت: فهرست فعالین تجاری کالاهای مشمول، از سامانه ها به صورت مستمر استخراج و به حوزه بازرسی و ادارات صمت شهرستانها جهت اعمال نظارت های لازم ارسال می شود.

پایدار خاطرنشان کرد: در صورت عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه های یاد شده، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار