نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

مناسب‌ترین مکان در مدارس باید به نمازخانه اختصاص یابد

سنندج (پانا) - نماینده ولی فقیه در کردستان در پیش اجلاسیه استانی نماز و همایش تجلیل از فعالان قرآن، عترت و نماز، بر اختصاص مناسب‌ترین مکان برای نمازخانه در مدارس تاکید کرد و گفت با ترویج فرهنگ اقامه نماز، باید تعداد نمازگزاران هر روز بیشتر شود.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مناسب‌ترین مکان در مدارس باید به نمازخانه اختصاص یابد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در پیش اجلاسیه استانی نماز که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به آیه قرآنی « الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَ... اگر کسانی که به آنها توانایی می دهیم بر روی زمین نماز می خوانند، زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند»، گفت: اقامه نماز فقط خواندن آن نیست، بلکه تاثیرگذاری و فراگیری آن است.
وی در ادامه بر اهمیت دادن به مکان نماز در مدارس و اقامه نماز توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید کاری کرد که نماز با استقبال بیشتری در مدارس برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یکی از دغدغه های اصلی خود را نبود فضا و مکان مناسب برای اقامه نماز اول وقت دانست و تصریح کرد: باید قشنگترین جای مدرسه را به نمازخانه اختصاص دهیم و نباید مکان های پرت و نامناسب را برای اقامه نماز در نظر گرفت.

حجت الاسلام پورذهبی بر فعال سازی ستاد اقامه نماز تاکید کرد و از همه مسئولین آموزش و پرورش خواست به فکر اقامه نماز در مدارس باشند.
این مقام مسئول همچنین بر برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: بهترین افراد در این راه شما هستید و وقتی که خود شما نمازخوان، ترویج کننده و سامان دهنده باشید می توانید دانش آموزان را به امر اقامه نماز تشویق کنید.

وی در پایان از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران امر نماز در آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز استان و فعالان حوزه امر قرآن، نماز و عترت تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار