فرماندار شیراز: شوراهای دانش‌آموزی، فرهنگ مشارکت اجتماعی را به دانش‌آموزان می‎‌آموزد

شیراز (پانا) - فرماندار شیراز با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های نظام تمدن‌ساز، آموزش و پرورش است، گفت دانش‌آموزان در نظام‌های تمدن‌ساز نقش بسیاری‌ دارند و برنامه‌های مختلفی برای رشد و توسعه آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شیراز: شوراهای دانش‌آموزی، فرهنگ مشارکت اجتماعی را به دانش‌آموزان می‎‌آموزد

فرماندار شهرستان شیراز، امروز در مراسم افتتاحیه برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که در دبستان دانشگاه ناحیه 2 شیراز برگزار شد، افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی، برنامه مدونی است که از دو جنبه، دارای اهمیت است.

محمدرضا امیری، ادامه داد: از یک جهت شوراهای دانش‌آموزی، مکانی برای بررسی مسائل و مشکلات و طرح دیدگاه‌های دانش‌آموزان است و از حیث دیگر، تمرینی برای دموکراسی و تشکیل نظام مردم سالاری است که دانش‌آموزان از دوران مدرسه مشارکت اجتماعی را می‌آموزند.

امیری با اشاره به اینکه به طور متوسط در کشور از بعد از انقلاب اسلامی، هر یکسال و نیم یک انتخابات برگزار شده است و تمام ارکان کشور حاصل انتخابات و مشارکت مردم است، گفت: شوراهای دانش‌آموزی فرصت مناسب و شایسته‌ای است تا دانش‌آموزان مشارکت اجتماعی را یاد بگیرند و فرهنگ‌سازی شود.

در ادامه این مراسم پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان، توسط دانش‌آموز «بهار ده‌بزرگی» قرائت شد.

بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش ‌‌آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب اسلامی» امروز 19 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار شد؛ بیش از 770 هزار دانش‌آموز از 6 هزار و 500 مدرسه استان فارس در این انتخابات شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار