مدیر سازمان دانش‌آموزی البرز:

انتخابات شورای دانش‌آموزی، یکی از مهم ترین میدان‌های تربیتی و فرهنگی است

کرج (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان البرز عنوان کرد انتخابات شورای دانش‌آموزی، یکی از مهم ترین میدان‌های تربیتی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، یکی از مهم ترین میدان‌های تربیتی و فرهنگی است

بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی ناحیه ۴ کرج با حضور مظفر عنایتی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، محسن صادقیان مدیر سازمان دانش‌آموزی و جمعی از دانش‌آموزان در هنرستان فاطمه الزهرا ناحیه ۴ کرج برگزار شد

محسن صادقیان، مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز در آیین برگزاری این انتخابات دانش آموزی گفت: انسان موجودی اجتماعی آفریده شده که نمی‌تواند به تنهایی زندگی کند و همیشه دوست دارد با دیگران ارتباط برقرار کند، بنابراین انسانها در طول زندگی، خود به تجربیات و دستاوردهایی مطلوبب رسیده اند و متوجه شده اند که باید قوانین و قراردادهایی ایجاد کنند تا بتوانند با سعادتمندی زندگی کنند و این نتیجه یکسری از ارتباطاتی است که به وسیله تجربیات تلخ، شیرین اتفاق افتاده است.
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که انسان پس از مدتها به آن دست یافت این بود، که بخواهد نظر اکثریت جمع را به وسیله انتخابات بر رای خود اعمال کنند.
انسان ها به مرور متوجه شده اند ‌که همه انسان ها حق اظهار نظر و تصمیم گیری دارند و دارای حقوق یکسانی هستند که این حقوق را خداوند به آنها عطا کرده و انسان‌ها را بر سرنوشت خود حاکم ساخته است.
صادقیان در ادامه افزود: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم بشری و هر کشوری است. میهن عزیزمان ایران هم این افتخار را دارد که در هر شرایطی انتخابات برگزار کرده و رای مردم به نوعی اعمال شده است.
مدیر سازمان دانش آموزی در خصوص انتخابات شورای دانش آموزی تصریح کرد: کسانی که خود را کاندید کرده اند زمانی که توسط دانش آموزان انتخاب می شوند دارای یک شخصیت حقوقی می شوند و دیگر فقط خودشان نیستند و مسئولیتی بر دوششان‌ گذاشته می شود که باید بدانند جمع و گروهی به او رای داده اند و آنان می بایست این جمع را نمایندگی کنند و دیگر نباید نظرات شخصی خود را ملاک قرار دهند، زیرا وظیفه دارند نظرات و خواسته های افرادی که به آنها رای داده اند را انتقال دهند.
وی در خصوص مواردی که باید شوراهای منتخب مدارس به آن توجه داشته باشند گفت: اول این که بدانند شخصیت حقوقی و مسئولیتی دارند که می بایست جمع را نمایندگی کند. دوم حد و مرز خود را بشناسند یعنی بداند در چه زمینه هایی باید ورود کنند چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و چه کارهایی در شرح وظایفشان نیست.
و سوم اینکه در پایان شورای مدرسه باید گزارش کارهایی که انجام داده است را به دانش‌آموزان ارائه دهد. این موجب ایجاد ساماندهی و نظم در شورا می شود و دانش آموزان هم باید بدانند زمانی که کسی را انتخاب کرده اند نظارت داشته و نظرات و خواسته هایشان را به آنها انتقال دهند.
مدیر سازمان دانش آموزی استان البرز در پایان ضمن اشاره به اهمیت رأیی که دانش آموزان می دهند، گفت: تاثیر انتخابات داخل مدرسه تا مجلس دانش آموزی کشوری ادامه خواهد داشت و دانش آموزان منتخب می توانند تا مجلس راه پیدا کنند.

خبر نگار ؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار