آغاز فعالیت شوراهای دانش‌آموزی در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه از امروز

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی گفت از امروز در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه فعالیت شوراهای دانش‌آموزی آغاز می‌شود که یک تمرین اجتماعی برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت شوراهای دانش‌آموزی در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه از امروز

حسن شربت دار در مراسم نمادین بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس کشور که صبح امروز ۱۹ آبان ماه در آموزشگاه دخترانه خیرساز حاجیه خانوم ملوک زندی در شهرستان پیشوا برگزار شد اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی یک فعالیت فرهنگی و اجتماعی است که در ساختن نسل متعهد، شجاع و مقاوم موثر است.

وی افزود: امروز یکی از مهم ترین و موثرترین جلوه‌های آگاهانه و همراه با بصیرت مشارکت فرزندان این سرزمین را در کشور شاهدیم.

شربت دار ادامه داد: شورای دانش‌آموزی نقش اساسی و راهبردی را در اداره مدرسه دارد که به مدیریت تربیتی مدرسه کمک می‌کند، امروز یک رویداد کم نظیر و موثر در حوزه تربیت است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه این رویداد در حوزه‌های مختلف تاثیر خود را در آینده نشان می‌دهد اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز واجد شرایط رای دادن در فعالیت‌های مشورتی تعلیم و تربیت مشارکت دارند.

وی گفت: این افراد اصلح ترین فرد را برای شورای دانش‌آموزی و حدود ۷۷۰ هزار عضو شورا را انتخاب می‌کنند از امروز در بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه فعالیت شوراها آغاز می‌شود که یک تمرین اجتماعی برای دانش‌آموزان است.

شربت دار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در انتخابات شورای دانش‌آموزی مشق فرهنگی می‌کنند افزود: این بستر یک موقعیت فرهنگی و تربیتی است. دانش‌آموزان باید تلاش کنند در این فرایند تصمیم سازی صحیح داشته باشند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی بیان کرد: خودباوری و اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، ریسک پذیری، تمرین مهارت گفت‌وگوی دوطرفه در شوراهای دانش‌آموزی ایجاد می‌شود.

وی از اهمیت نقش اجتماعی شوراهای دانش‌آموزی گفت و ادامه داد: در ادامه انتخابات شوراها مجلس دانش‌آموزی تشکیل می‌شود باید دانش مشارکت را به دانش‌آموزان آموزش دهیم این امر وظیفه مربی و معلم است.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در بیش از ۳ هزار مدرسه شهرستان‌های استان تهران

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش را پرداختن به تربیت ۶ ساحتی دانست و گفت: یکی از مهم ترین این ساحت‌ها، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی است که در سند تحول بنیادین به آن پرداخته شده است.

به گزارش پانا، وی افزود: برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس امروز بیست و چهارمین دوره خود را می‌گذراند، مدارس ما ۵ رکن دارد که ۴ رکن آن انتخابی است و یکی از این رکن‌ها برگزاری شوراهای دانش‌آموزی در بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه شهرستان‌های استان تهران است.

هاشمی گفت: جامعه پذیری و تربیت سیاسی اجتماعی آثار ارزشمندی دارد لذا ضروری است این امر مورد حمایت باشد تا بتوان دانش‌آموزان پویا و روبه رشدی تربیت کرد.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از شوراهای دانش‌آموزی برتر منطقه با حضور مسئولان تقدیر شد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تا ۳۰ آبان ماه در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار