رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز:

توسعه هنرستان‌ها یکی از رویکردهای جامعه خیرین مدرسه‌ساز است

تهران(پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور سه رویکرد اصلی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور را ارتقای کیفیت آموزش با طرح مدرسه‌یاری، استفاده از فناوری‌های نوین در احداث پروژه‌های آموزشی و توسعه هنرستان‎‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه هنرستان‌ها یکی از رویکردهای جامعه خیرین مدرسه‌ساز است

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در آیین برگزاری بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و همراهی در پیشبرد برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس یکی از برنامه های جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مدرسه یاری، در این راستا تاکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت و پشتوانه خیرین در مدیریت و اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدرسه به منظور ارتقای کیفیت آموزش از دیگر اهداف تشکیل این کمیسیون است که امیدواریم با حمایت و همراهی خیرین مشکلات مدارس در این بخش نیز مرتفع شود.

قفلی استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت فضاهای آموزشی را از دیگر برنامه‌های مورد توجه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دانست و اظهار کرد: با استقبال و همراهی سازمان نوسازی مدارس کشور این رویکرد را با هدف کاهش هزینه‌ها و تسریع در ساخت و بهره برداری از فضاهای آموزشی دنبال می‌کنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه با وجود افزایش آورده خیرین به دلیل تورم بالا، احداث فضاهای آموزشی از سرعت و رشد مطلوبی برخوردار نیست، تاکید کرد: سبک سازی و استفاده از فناوری‌های نوین ضمن ارتقای بهره‌وری، موجب تشویق و ترغیب خیرین در افزایش مشارکت می‌شود.

وی همچنین توسعه هنرستان ها را از دیگر رویکردهای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور دانست و ابراز کرد: توسعه آموزش‌های مهارت محور و کار آموزی برای نسل آینده یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه، در کشورهای پیشرفته حدود 80 درصد ظرفیت آموزش‌های مقطع متوسطه به مهارت آموزی اختصاص دارد گفت: این نسبت در کشور ما عکس است و با توجه به مساله بیکاری فارغ التحصیلان، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در حل مشکلات این بخش بسیار موثر باشد.

قفلی مشارکت جمعی خیرین در احداث هنرستان‌ها، ساخت هنرستان ها در مجاورت شهرک های صنعتی و کارخانجات را راهکارهای عملی و موثر این رویکرد برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولین و بخصوص استانداران شاهد ارتقای آموزش‌های مهارتی در سراسر کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار