رمضانی: جشنواره معلمان هنرمند به نشاط و شادابی کلاس درس کمک می‌کند

شیراز ( پانا) - به گفته مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره معلمان هنرمند به دنبال شناسایی معلمان هنرمند است تا بتوان با استفاده از ظرفیت معلّمان هنرمند، در راستای اصلاح چرخه فرهنگ و هنر در کشور گام برداشت.

کد مطلب: ۱۲۲۹۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: جشنواره معلمان هنرمند به نشاط و شادابی کلاس درس کمک می‌کند

علی رمضانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت افتتاحیه دومین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز برگزار شد، گفت: در سال گذشته در جلسات هئیت اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به دنبال کشف دلایل چرخه معیوب که در فعالیت‌های فرهنگی، هنری به چشم می‌خورد و غفلتی که دیده می‌شد، به برگزاری جشنواره معلمان هنرمند به عنوان راه‌گشای برخی مسائل تربیتی رسیدیم، و این جشنواره در نخستین سال برگزاری خود با استقبال بسیاری از سوی معلمان مواجه شد.

وی با اشاره به حضور بیش از 22 هزار معلم در جشنواره معلمان هنرمند در سال گذشته گفت: نکته جالب توجه این بود که برای برگزارکنندگان جشنواره کشف این تعداد معلم هنرمند بسیار غافلگیرکننده بود و چیزی بود که خود وزارت آموزش و پرورش هم از آن بی اطلاع بود و همیشه برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری از هنرمندان خارج از مجموعه آموزش و پرروش کمک می‌گرفت.

رمضانی ادامه داد: بیش از هفت میلیون و 200 هزار نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کردند، که با توجه به کمبود نشاط و شادابی در جامعه، این فعالیت ها می تواند مهارت ایجاد کند و این مهارت ها می تواند نقصان را نیز برطرف کند.

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم معلم با نشاط می‌تواند در دانش‌آموزان نشاط ایجاد کند، گفت: وقتی از معلمان برای داوری و مربی‌گری فعالیت‌های هنری استفاده شود، کمتر دچار مشکل می‌شویم و فعالیت‌ها و مهارت‌های هنری در مسیر صحیح قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه ۱۸۰۲ کانون فرهنگی در کشور داریم که همیشه برای تامین مربی آنها مشکل داشتیم، گفت: شناسایی معلمان هنرمند به ما در تامین نیروی مربی در کانون‌ها نیز کمک کرده است.

وی گفت: جشنواره معلمان هنرمند، به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود که با توجه به تجربه فارس در برگزاری نخستین دوره این جشنواره در سال گذشته، دبیرخانه دائمی برگزاری این جشنواره به استان فارس داده شده است.

رمضانی شاخه‌های این جشنواره را «آفرینش­‌های ادبی؛ نقد ادبی و هنری؛ رسانه و فضای مجازی؛ هنرهای آوایی؛ هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه؛ هنرهای تجسمی» عنوان کرد و افزود: جشنواره معلمان هنرمند با 52 رشته (ادبی 7 رشته، نقد 3 رشته، رسانه و فضای مجازی 4 رشته، هنرهای آوایی 4 رشته، هنرهای نمایشی 8 رشته و هنرهای تجسمی 22 رشته) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین جشنواره معلمان هنرمند 366 نفر حائز رتبه اول تا سوم شدند که از این تعداد 96 نفر رتبه اول، 109 نفر رتبه دوم، 161 رتبه سوم را کسب کردند و 289 نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر در این جشنواره شناخته شدند.

به گفته وی، مخاطبین نخستین دوره جشنواره که در سال تحصیلی 1400-1399 برگزار شد معلمان تمامی دوره‌‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش شامل نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و حق­ التدریس بودند که امسال نیز فرصت حضور در جشنواره برای بازنشستگان فرهنگی نیز فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با شاره به اینکه در دومین دوره از جشنواره معلمان هنرمند علاوه بر معلمان شاغل، بازنشستگان نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: شاغلین در بخش هنرهای نمایشی می‌توانند در تمامی رشته‌های مرتبط شرکت و اثر خود را ارسال کنند اما در بقیه بخش‌های ادبی، نقد، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی و هنرهای تجسمی می‌توانند در تمامی بخش‌ها شرکت کنند، اما در هر بخش فقط در یک رشته و یک اثر باید ارسال کنند.

وی ادامه داد: فرهنگیان بازنشسته علاقمند به حضور در جشنواره نیز می‌توانند در رشته‌‌های نقد شعر، نقد داستان، پادکست، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه نویسی، خوشنویسی و نقاشی شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد فقط در یکی از رشته‌های مذکور می‌تواند شرکت و تنها یک اثر ارسال کند، گفت: رشته‌های نمایش عروسکی نخی، نمایش عروسکی دستکشی، ساخت عروسک نمایشی، نقاشی دیجیتالی و داستان مصور در دومین دوره حذف و رشته‌های نمایش عروسکی در تمامی گرایش‌ها، تئاتر خیابانی و محیطی به دومین دوره جشنواره اضافه شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان است، که از 5 رشته به 80 رشته در طول سال‌ها رسیده است، گفت: در تلاش هستیم و درخواست جدی داریم که وزارت علوم و سازمان سنجش برای دانش‌آموز و معلمان که دارای رتبه های برتر هستند، بدون کنکور در رشته‌هایی که برتر شده‌اند، وارد دانشگاه شوند چرا که وقتی دانش‌آموز رشته مورد علاقه خودش را در دانشگاه دنبال کند، رقابت های بیشتری در حوزه‌های مختلف شکل می گیرد.

گفتنی است دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور، امروز 16 آبان ماه در حافظیه شیراز افتتاح شد و معلمان و فرهنگیان بازنشسته می‌توانند از یکم آذرماه تا 20 بهمن با مراجعه به سایت جشنواره artistteachers.ir نسبت به ثبت نام در جشنواره و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار