نمایشگاه آثار جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی افتتاح شد

تهران (پانا) - نمایشگاه آثار نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی، با نمایش 203 اثر و با گرامی داشت یاد شهدای دانش‌آموز، افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه آثار جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این نمایشگاه مصادف با روز دانش آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی و رو زملی مبارزه با استکبار جهانی در باغ هنر، خانه هنرمندان با حضور جمعی از مسئولان، مدیران و کارکنان سازمان، هنرمندان و تصویرگران برگزار شد.

حسن ملکی ریاست سازمان در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی از دانش آموزان ایثارگر و شهید یاد کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران، سه رویداد بسیار مهم رخ داده است که تاثیر بسیاری بر مسیر انقلاب داشت. یکی از مهمترین رویدادها، تبعید حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) به ترکیه و جرم مخالفت با لایحه منحوس کاپیتولاسیون در سال 1343 بود لذا به روح طیبه حضرت امام خمینی (ره) سلام عرض می‌کنیم.

وی افزود: دومین رویداد مهم در سال 1357 روی داد و رژیم طاغوت در سیر تکوینی انقلاب اسلامی ایران، دانش آموزان ما را به شهادت رساندند لذا به روح بلند آنان نیز سلام عرض می‌کنیم. در سال 1358 نیز، دانشجویان ما با تسخیرلانه جاسوسی، سومین ضربه را بر بدنه استکبار زدند لذا تا زمانی که زنده هستیم به آنان دستمریزاد می‌گوییم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: نگاهی به کشورهای پیرامون نشان می‌دهد که هنوز در لبنان، عراق و بسیاری از نقاط دیگر این لانه جاسوسی وجود دارد. نکته اصلی اینجاست، هر کجا که لانه جاسوسی پابرجاست، همچنان فساد، ظلم و خونریزی وجود دارد بنابراین اگر امروز می‌بینیم در جمهوری اسلامی ایران، خبری از آن تعدی‌ها، ظلم‌ها و حمله‌های جبهه باطل به صورت علنی و رو در رو وجود ندارد، به برکت رویدادی است که در سال58 و به دست دانشجویان عزیز ما به وقوع پیوست و توسط امام عزیزمان نیز مورد تایید قرار گرفت.

ملکی با اشاره به اهمیت روز 13 آبان، اظهار کرد: با سلام و درود به ارواح شهدای عزیز، در چنین روز مهم و با ارزشی، جشنواره تصویرگری جلد کتاب را که در نوع خود، جشنواره با عظمتی است، افتتاح می‌کنیم تا یک میثاق با ارواح شهداء ببندیم.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای یک ماموریت اصلی است و آن صیانت از فطرت الهی است. با توجه به اینکه فطرت انسان در دوره کودکی بکر و تازه است، ما در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این مسئولیت را بر عهد داریم که با طرح‌ها و برنامه‌های خود از فطرت پاک کودک صیانت کنیم لذا این جشنواره نیز در این راستا گام بر خواهد داشت.

در ادامه، نخستین جشنواره تصویرگری جلد کتاب با سلام و درود به تمام ارواح پاک شهداء و با یاد دانش آموزان شهید 13 آبان افتتاح شد.

593 اثر متعلق به 389 هنرمند، و در 9 شاخه درسی، به دبیرخانه این جشنواره رسید که از بین آنها 203 اثر در نمایشگاه این جشنواره در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان می‌توانند، جهت بازدید از این نمایشگاه تا 23 آبان ماه همه روزه به خانه هنرمندان واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار