نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مبارزه با ظلم، لازمه حیات والای انسانی است

تبریز(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه شهر تبریز بر استکبارستیزی تاکید کرده و از مبارزه با ظلم را لازمه حیات والای انسانی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ظلم، لازمه حیات والای انسانی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در اجتماع بزرگ ۱۳ آبان در مصلی امام خمینی تبریز گفت: دانش آموزان و مسئولان با حضور در این مکان مقدس در روز ۱۳ آبان باری دیگر با پیشبرد اهداف و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید عهد کردند.

وی افزود: ۱۳ آبان یادآور ۳ رویداد مهم تاریخی در انقلاب است. در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ امام راحل به ترکیه تبعید شدند، رویداد بعدی بعد از سخنرانی افشاگرانه امام در ۴ آبان و کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران و خیابان انقلاب در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بود و پس از آن تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸. این سه رویداد مهم با یک هویت مشترک است که هر کدام در شکل گیری انقلاب نقش داشته‌اند.

وی افزود: هویت مشترک هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود و از این رو روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که فرصتی برای استکبارستیزی و افشاسازی استکبار آمریکادفراهم کرده است.

وی در رابطه با چرایی استکبارستیزی اظهار کرد: ابتدا باید پی برد در دیدگاه قرآن مبنای استکبارستیزی چیست؟ آیه 《اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم》در اصل فرصت مقابله به مثل و مبانی عقلی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عهدشکنی آمریکا و تداوم خصومت ورزی های آن با وجود حسن نیت و نقش آفرینی ایران در راستای احقاق حقوق ملت ایران در توافق نامه هسته ای برجام مورد تایید جهان، آزادسازی گروگان های غربی در لبنان و تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در دولت گذشته، به عقلایی بودن استکبارستیزی و تداوم آن اشاره دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشور گفت: جاسوسان دیروزی آمریکا دزدان دریایی امروز شده اند. ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند، اما با انجام عملیات هوایی توسط نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی آمریکاییان خنثی شد و به این دلاور مردان مدیون هستیم.

وی در آخر خاطرنشان کرد: در ماجرای دیروز دزدی دریایی آمریکا چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی حاضر در منطقه تلاش کردند کنترل نفتکش را دوباره در دست بگیرند، اما توطئه آنان در سایه از جان گذشتگی نیروی دریایی سپاه ناکام ماند و اکنون این نفتکش در آب های کشورمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار