همزمان با هفته بزرگداشت معلم:

یادواره 362 شهید فرهنگی و دانش‌آموز در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم یادواره 362 شهید فرهنگی و دانش‌آموزی شهرستان اردبیل به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و یوم شهادت حضرت امام هادی (ع) در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان برگزار شد.

کد مطلب: ۲۱۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شهید مطهری از چهره‌های فرهیخته نظام جمهوری اسلامی ایران است که همواره مورد تکریم و تاکید بزرگان جامعه و مورد غضب دشمنان بوده چرا که این شخصیت در همه ابعاد زندگی خود کوشید تا جلوی کج‌روی‌ها و انحرافات را به شایستگی بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده تصریح کرد: شهید مطهری با نزدیکترین ارتباط و قوی‌ترین تعامل با اقشار آگاه جامعه سعی می‌کرد آنها را از برجستگی‌های نظام اسلامی و معرفتی آشنا کند و حرکت‌های خبیث دشمن را گوشزد کند تا مبادا دشمنان بخواهند از اندیشه‌های انحرافی در مسیر به انزوا کشیدن اسلام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های این شهید والامقام امروز فراروی دانشجویان و روشنفکران جامعه است که چون مشعلی درخشان در مسیر شناخت راه حق و حقیقت می‌تواند معیار و محک واقعی باشد، خاطر نشان کرد: امروز معلمان ما ادامه‌دهنده راه نورانی شهید مطهری هستند که در سخت‌ترین شرایط همواره کوشید تا اسلام ناب و پیام اصیل دین مکتبی را از هرگونه خدشه و خدعه حفظ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان شجاع دوران انقلاب که به رغم داشتن سن کم در جبهه‌های جنگ حاضر شده و توانسته‌اند به یاری نظام اسلامی بشتابند، اضافه کرد: امروز فرهنگیان ما در جبهه صیانت از سرمایه‌های فرهنگی با عزمی راسخ و نگاهی جامع در صحنه هستند و هیچ وقت نمی‌خواهند ارزش‌های دینی و اعتقادی پایمال شود.

ستوده از معلمان به عنوان مهمترین سنگربانان تربیت جوانان انقلابی یاد کرد و ادامه داد: امروز فرهنگ‌بانان ارزشی و اعتقادی این جامعه معلمان دلسوزی هستند که در صحنه تعلیم و تربیت هیچ وقت نمی‌خواهند در برابر خواسته‌ها و مطالبات دشمنان کوتاه آمده و از عرصه تدین و دینداری عقب بکشند.

وی وظیفه معلمان و فرهنگیان را پیروی و تبعیت از راه و مرام شهدا اعلام کرد و یادآور شد: شهدا امروز از ما صیانت همه‌جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حرکت بی‌باک در مسیر اقتدار و عظمت این مبانی دینی را می‌خواهند و هیچ وقت سعی نمی‌کنند تا نسل امروزمان به مسائل مادی و ظاهری آراسته شده و گرفتار آن باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار