جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله در قم برگزار شد

قم(پانا) - جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم، امروز در محل اداره کل بحران استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی برگزاری مانور زلزله در قم برگزار شد

جلسه هماهنگی نحوه برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم، امروز با حضور نمایندگان آموزش و پرورش و دستگاه های امدادی مرتبط در محل اداره کل بحران قم برگزار شد.

در این جلسه، «رسول ملایی» مسئول سازمان دانش آموزی استان قم با تقدیر از همکاری دستگاه های مختلف با آموزش و پرورش بخصوص در موضوع مانور زلزله اظهار کرد: به طور قطع و یقین، این نوع همکاری ها موجب کاهش اضطراب و استرس خانواده ها و دانش آموزان و افزایش ایمنی و مهارت های کاربردی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و دومین مانور سراسری زلزله در سال گذشته در قالب پویش و جشنواره عنوان کرد: در این پویش 1500 اثر از سوی دانش آموزان ارسال و نقاط ضعف و قوت پناهگیری در زمان زلزله بررسی شد.

مسئول سازمان دانش آموزی استان قم افزود: در سطح استان 22 هنرستان در بخش آموزش های عملی به صورت حضوری دایره هستند و می توانیم از ظرفیت این فضاها برای برگزاری مانور زلزله استفاده کرد.

«علیرضا یعقوبی» کارشناس مدیریت بحران استان نیز با اشاره برگزاری جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان، نحوه برگزاری مانور زلزله را منوط به تصمیمات این جلسه دانست و ابراز کرد: مناسب تر است مانور زلزله در مدارسی اجرا شود که آموزش های طرح دادرس نیز در آنها ارائه شده است.

وی همچنین برگزاری مسابقات نقاشی و انشاء در مورد زلزله و نیز تولید محتوای آموزشی در بستر شاد به منظور آماده سازی دانش آموزان و اولیاء و کسب آمادگی لازم در خصوص پناهگیری و خروج اضطراری را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه همچنین نمایندگان هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم به بیان اقدامات، دیدگاه ها، و پیشنهادات خود در مورد برگزاری هر چه بهتر مانور زلزله در روز هشتم آذرماه سال جاری پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار