مدیر آموزش و پرورش منطقه١١ در مراسم روز ملی آزمایشگاه بیان کرد:

انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی زمینه‌ساز ایجاد نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١١ بر نقش موثر آزمایشگاه‌ها و انجام آزمایشات؛ در فهم بهتر مفاهیم دروس، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی زمینه‌ساز ایجاد نوآوری و خلاقیت در دانش‌آموزان است

با حضور قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١١ مراسم روز ملی آزمایشگاه در دبیرستان شهید دکتر باهنر برگزار شد.
در این مراسم،گراوند به نامگذاری روز ملی آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش مهم فعّالیّت های آزمایشگاهی در امر آموزش و نظر به تدوین کتاب جدید التالیف آزمایشگاه علوم در دوره متوسطه نظری، «یازدهم آبان ماه» به نام «روز ملی آزمایشگاه» نامگذاری شده است و ویژه برنامه هایی در مدارس متوسطه نظری و مدارس متوسطه اول برگزار می شود.
وی افزود: در برنامه درسی، دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی در کنار ارائه مبانی نظری، از آزمایش‌ها و فعّالیّت‌های عملی نیز در آموزش استفاده می شود. انجام فعّالیّت های آزمایشگاهی علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، به کسب مهارت هایی منجر می شود که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته و زمینه های نوآوری و خلاقیّت دانش آموزان را فراهم می سازد.

در ادامه علیرضا شیخ زاده؛ معاون آموزش متوسطه منطقه ضمن گرامیداشت روز آزمایشگاه گفت: مهیا بودن آزمایشگاه و وسایل مورد نیاز آزمایشگاه در مدارس حائز اهمیت بوده و در روند آموزش عملی بسیار موثر خواهد بود.

شیخ زاده به برنامه های روز آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: نواخته شدن زنگ آزمایشگاه در مدارس، انجام آزمایش های جذاب و بی خطر توسط دانش آموزان، نصب تراکت و پوستر اهمیت آزمایشگاه در امر آموزش، آموزش استفاده از کپسول آتش نشانی، نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان و دبیران و برگزاری مسابقات از آزمایش های خلاق و مفرح در مدرسه، اهم برنامه های روز آزمایشگاه است.
شیخ زاده به اهداف نامگذاری روز آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: احیاء و کیفیت بخشی اجرای آزمایش های کاربردی در مدارس متوسطه، تبیین آموزش مستقل کتاب جدید التالیف آزمایشگاه علوم، هویت بخشی به دانش آموز همیار معلم آزمایشگاه و فعال کردن انجمن علمی- پژوهشی آزمایشگاه و در نهایت شناسایی و تشویق مدارس موفق در زمینه کیفیت بخشی به درس آزمایشگاه علوم از مهم ترین اهداف برگزاری روز آزمایشگاه است.
در پایان این برنامه آزمایش های تشریح قلب و محاسبه فاصله کانون عدسی ها به صورت عملی با همکاری سرگروه های علوم آزمایشگاهی و فیزیک منطقه، دبیران و دانش آموزان دبیرستان شهید دکتر باهنر انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار