تذکر رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی:

وزرا از انتصاب‌های سلیقه‌ای و رفاقتی پرهیز کنند

حل مشکلات کشور به نیروهای بااستعداد، باتجربه، انقلابی و جهادی، کف‌خیابانی و شبانه‌روزی نیاز دارد

تهران (پانا) - دبیرکل جبهه حامیان ولایت و رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه وزرا باید از انتخابات سلیقه‌ای و رفاقتی پرهیز کنند، یادآور شد که کشور به مدیرانی نیاز دارد که مانند شخص آقای رئیسی به میان مردم رفته، مشکلات را ارزیابی و حل کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
وزرا از انتصاب‌های سلیقه‌ای و رفاقتی پرهیز کنند

دلاور صیامی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه حدود دو ماه از امور دولت سیزدهم می‌گذرد، گفت: «تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این مدت، بازسازی اعتماد عمومی و بازسازی مدیریتی بوده است تا اینکه بلاتکلیفی در مدیریت‌ها وجود نداشته باشد.»

وی ادامه داد: «انتظارات دوستان انقلابی به ویژه در پایگاه اصولگرایی و همچنین انتظارات مردم بر این است که یک روشنایی، یک حس خدمت، پررنگ شدن سفره مردم در همین دولت و البته در مدت کوتاه محقق شود.»

صیامی اضافه کرد: «من نمی‌خواهم همه مسئولیت‌ها را گردن دولت قبل بگذارم، اما استحضار دارید که مشکلات زیادی وجود داشت، صندوق‌ها خالی است، مشکلات گرانی و مشکلات اشتغال به اوج خود رسیده است، تورم در اوج است، دولت در چنین شرایطی تحویل گرفته شده است. بنابراین انتظار جالبی نیست که بگوییم که دو ماهه باید مشکلات حل شود یا ۵۰ درصد مشکلات برطرف شود، اما این انتظار وجود دارد که حداقل حسی به مردم منتقل شود که مشکلات به سمت حل شدن پیش می‌رود.»

دبیرکل جبهه حامیان ولایت تصریح کرد: «اما بعضاً احساس می‌شود در انتخاب‌های دوستان وزرا در معاونت‌ها و سازمان‌های کلیدی، عزیزان بی‌تجربه و کسانی که حتی سابقه مدیریت کلان نداشته‌اند، استفاده می‌شوند. مسلما این شخص تا وارد کار شود و تجربه کسب کند، زمان نیاز دارد، درحالیکه مردم دیگر گنجایشی برای تحمل ندارند و بنابراین نباید اینگونه عمل شود.»

وی با بیان اینکه تحریم، کرونا، دسیسه‌های داخلی و خارجی از جهان مختلف وجود دارد، گفت: «در میان این مشکلات، اگر ما هم بخواهیم جاهلانه عمل و حرکت کنیم و انتخاب دوست، فامیل و رفیق در اولویت باشد، حتما جریان انقلابی و دوستان این جریان، لطمه خواهند دید و البته به انتظارات و توقعات مردم و احساس خوبی که مردم دارند، لطمه وارد می‌شود.»

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در مجموع نظر ما نسبت به عملکرد دو ماه اخیر دولت مثبت است و احساس می‌کنیم که آیت‌الله رئیسی و تیم ایشان دنبال حل مشکل هستند، گفت: «آقایان وزرا باید برای انتخاب مدیران و معاونت‌ها و روسای سازمان‌های کلیدی خیلی دقت کنند و از حالت رفیق و رفیق‌بازی خارج شوند.»

صیامی با اشاره به اینکه اعتماد مردم لطمه سنگینی خورده است و انگار که خمپاره‌ای در اعتماد مردم فرود آمده باشد، این اعتماد شقه شقه شده است، گفت: «لذا بازسازی و جراحی اعتماد مردم، نیروها و انسان‌های عملیاتی با روحیه هشت سال دفاع مقدس نیاز دارد.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: «ما هم منکر مذاکره نیستیم به غیر از مذاکره با رژیم غاصب صهیونیستی و معاندین نظام؛ بنابراین باید بر مبنای حفظ منافع کشورمان برای برداشتن تحریم و موضوعات دیگر مذاکره کنیم.»

وی تاکید کرد: «اما مهمتر از این، انتخاب نیروهایی است که در کف خیابان باشند، در دل مردم وارد شوند. همه آقایان به مانند شخص آقای رئیسی باید بین مردم بروند، مشکلات را ارزیابی و حل کنند. زمان برای حل مشکلات مردم کوتاه است و حتی اگر شده باید شبانه‌روزی عمل کنند.»

دبیرکل جبهه حامیان ولایت در این باره اضافه کرد: «ما مدیران شبانه‌روزی می‌خواهیم، مدیران پشت شیشه‌ای نمی‌خواهیم. مدیرانی می‌خواهیم که از قفس خارج شوند. مدیران ظاهرساز، دو رو و چندرو نمی‌خواهیم. مدیران انقلابی واقعی مثل همان‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از میهن سر از پا نمی‌شناختند، ما چنین مدیرانی می‌خواهیم. اگر چنین مدیرانی با همان روحیه وجود داشته باشند، در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات حل خواهد شد. حداقل حس خوش اعتماد مردم به دست می‌آید، حس خوش خدمت از دولت به مردم صادر می‌شود.»

دلاور صیامی در پایان گفت: «بنده به عنوان رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات آقای رئیسی واقعا این موضوع را به آقایان وزرا متذکر می‌شوم که انتخاب‌های‌تان دوستانه، سلیقه‌ای و رفاقتی نباشد. باید بر مبنای استعداد، تجربه، انقلابی بودن و کف خیابانی بودن و یکرنگ در روحیه جهادی، مدیر انتخاب کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، مشکلات مردم را حل کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار