در عملیات پایش‌های محیط زیست استان صورت گرفت؛

مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران

تهران (پانا) - معاون محیط زیست استان تهران گفت برنامه ویژه پایش‌های محیط زیست استان تهران از هفته گذشته آغاز و براساس این گشت و پایش‌ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌های آلاینده جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با 107 مورد پسماندسوزی در اطراف تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در تشریح این خبر اظهار داشت: طی یک هفته گذشته 21 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع از 668 واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

عبادتی ادامه داد: در این زمینه 70 مورد بازدید از واحدهای بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی در شب از جمله نیروگاه ها و کارخانجات سیمان به انجام رسید که در این بازدید ها نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ بصورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه پایش 598 مورد از واحدهای صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود، افزود: پایش 28 مورد مراکز معاینه فنی خودروها بصورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد 20 مورد از دیگر اقدامات انجام شده بود.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعا 62 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولین آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی یک هفته گذشته و در جریان پایش های شبانه، فعالیت 17 واحد آلاینده نیز متوقف شد.

عبادتی همچنین به بازدید ویژه از معادن شن و ماسه استان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 107 مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایش های انجام شد همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است و این موضوع نیازمند این است که برابر قانون مدیریت پسماند، دستگاههای اجرایی ورود بیشتر و بهتری در اینخصوص داشته باشند.

عبادتی گفت: البته برابر قانون دستگاههایی از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر وظیفه دارند با این تخلفات برخورد کنند.

این گزارش همچنین می افزاید: گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار