تعطیلی و جمع‌آوری چندین واحد بازیافت زباله شهری در پاکدشت

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت برخی از مالکان سوله‌های صنعتی غیرمجاز و صاحبان زمین‌های زراعی که به صورت چهاردیواری تفکیک شده‌اند با اجاره دادن آنها به فعالیت‌های آلاینده غیرمجاز از قبیل ریخته‌گری، آبکاری، بازیافت پسماند و از این قبیل، موجبات آلودگی در محیط زیست منطقه و سلب آسایش اهالی و تهدید بهداشت و سلامت مردم را فراهم می‌آورند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی و جمع‌آوری چندین واحد بازیافت زباله شهری در پاکدشت

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شش واحد آلاینده بازیافت زباله در حاشیه چندین روستای شهرستان پاکدشت، به دلیل آلودگی زیست محیطی و مزاحمت برای سکنه ی همجوار پس از اخذ اخطاریه و اعطای مهلت قانونی جهت جمع آوری و تعطیل شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: این اداره پس از شناسایی کارگاه های غیرمجاز آلاینده از طریق گزارشات مردمی و واحد گشت و پایش محیط زیست شهرستان، نسبت به برخورد قانونی قاطع با متخلفین اقدام و در صورت عدم توجه به اخطارهای ابلاغی نسبت به پلمپ آن اقدام می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در صورت فک پلمپ غیرقانونی آن توسط مالک یا متصدی کارگاه مراتب از طریق دادستانی شهرستان تحت پیگیری قانونی قرار خواهد می گیرد.

سعیدپور گفت: به استناد مصوبات گذشته و اخیر فرمانداری شهرستان پاکدشت، اتحادیه های صنوف تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین مشاورین املاک شهرستان ملزم هستند از صدور مجوز و تنظیم قولنامه اجاره برای کارگاه ها و فعالیت های آلاینده محیط زیست خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار